~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Hemma nu

Av ~ Ruth ~ - 18 januari 2010 23:32

Efter 6 timmars effektiv bilåkning så är vi äntligen hemma, det är en jäkla resa. Satt och stickade så jag hade något att pyssla med tills jag tappade ena stickan mellan sätena, omöjligt att hitta den, då var det nöjet över. Resan gick utan missöden, en bra dag att åka, lite med trafik. Blommorna i källaren med min påhittade bevattning var lite luggslitna och ledsna, den stora baljan som försåg dom med vatten var tom. I morgon skall vi hämta övriga som en vän har pysslat om dom har nog mått prima. Man skulle bara ha sidenblommor, alltid fina och behöver inte vattnas, bara spola bort damm för att vara fina.
 
Vitt på marken även här även om det inte är så mycket, nu -2* lagomt och skönt.
 
Har nu massor att ta rätt på och få i ordning så jag hoppas jag hinner besöka er i morgon. Sov sött för det skall jag.

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

18 januari 2010 23:58

Skönt att resan hem gick bra och att ni är välbehållna hemma! Sov så gott...

Gonatt kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Anki J.

Anki J.

19 januari 2010 01:18

Så skönt att läsa att ni är på hemma plan igen. Förstår att ni har lite att pyssla med de närmaste dagarna... ;)

Här har det snöat fint en del av natten och under dagen men vi har ungefär samma temp som ni har.
Kram

Kram

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

19 januari 2010 06:48

Så skönt att höra att bilresan gick bra och att ni kommit hem ordentligt. Förstår att det är en del att ta rätt på
ha en bra dag hoppas att armen känns bättre
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

19 januari 2010 08:58

Skönt att resan hem gick bra.Själv avskyr jag att åka bil längre sträckor.Men det går bättre om jag kör själv.Typiskt att temeraturen blev lite högre just när ni skulle bege er hemåt.
Då har du lite att pyssla med de närmaste dagarna.
Ha det gott Kramar //Maria

http://ellebacken.webs.com

 
charlotte

charlotte

19 januari 2010 09:44

Välkommen hem och så skönt att resan gick bra. Hoppas du fick fram din sticka. Det är alltid så förargligt när man tappar något mellan sätena. Maken min lyckades tappa bilnyckeln och innan vi hittade den... jojo det var många arga ord innan dess.
Ruth, hur kommer det sig att hunden jag lånar inte vill äta? Hans matte sa att han inte ville ha mat i morse, nu åt han lite lite hos mig men bara om jag la dit lite skinka. Undrar om han börjar bli bortskämd. Igår märkte jag att han inte gärna ville ha någon mat. Annars är han så pigg och glad. Börjar fundera över om han blir stressad av att åka så långa sträckor varje dag, ja nästan varje dag i alla fall. De har en bil/båt resa på sammanlagt ca 3 timmar per dag. Det blir nog bra när min vän går i pension och de kan vara hemma om dagarna.
Ha en fin dag!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
agge

agge

19 januari 2010 09:47

Välkomen hem igen. Vad skönt att resan gick bra.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

19 januari 2010 11:39

Jobbigt att åka så länge...Skönt att resan gick bra i alla fall och att ni är välbehållna.
Riktigt fina pixelritningar du gjort!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

19 januari 2010 13:15

Välkommen hem till ditt hem igen vännen !!!
Inte för att man har märkt att du varit borta, om man säger så ... men nu är du lite närmare i allafall.

Hoppas du hittar din sticka i bilen. Det är ju ett bra knep att förströ sig under bilresan med att sticka. Ha nu en skön avkoppling hemma innan du börjar fejja. Det kan du behöva.
KRam vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

19 januari 2010 15:47

Sidenblommor, DET är en av dom bästa uppfinningar som finns, tycker åtminstonde jag iaf. Även om jag gillar riktiga blommor så tycker jag bara dom dör men jag ägnar väl för lite kärlek åt dom antar jag så då får det bli oäkta blommor i hemmet för att få nån mysfaktor. Skönt att resan gick bra. Ha det gott i ditt uppackande.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

19 januari 2010 16:00

Gött å höra att hemresan gick bra!
Visst finns det fina sidenblommor men jag föredrar nog ändå levande blommor, även om en och annan stryker med när man är bortrest.
Ha det gott och ta det lugnt med din onda arm i ditt uppackande.
Kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2010 16:06

Välkommen tillbaka hem igen! Fast jag inser ju att även stugan i Klaråsen också är ditt hem.
Vad duktigt du är, Ruth - hur i hela friden klarar du av att sticka i bilen? Jag skulle bli åksjuk efter en kvart på de krokiga vägarna ner genom Värmland;) Sen kanske, men då tappade du ju din sticka.
Sidenblommor är en bra uppfinning och idag finns det ju verkligt välgjorda exemplar. Jag har lite blandat hemma hos oss. Levande orkidéer får lysa upp lite bland några gröna sidenväxter. Orkidéer gillar jag. Dels är de fantastiskt vackra och dels är de lättskötta.
Ha det gott!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

19 januari 2010 17:34

Käns det bra att vara hemma, gott att resan gick bra

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Smeden

Smeden

19 januari 2010 19:10

Välkommen hem till Lerum. Ni kom ju lycligt hem men jag undrar hur väglaget var nu i Värmland och när ni kom till Västergötland.
Stor Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

19 januari 2010 21:11

Välkommen hem igen !

Hoppas att dina blommor rättar till sej när dom får vatten igen.

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards