~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

En solig och frostig dag

Av ~ Ruth ~ - 29 december 2009 22:52


   


 En riktig fin dag har det varit, helt vindstilla, men promenader, ujujuj nix, kylan sätter stopp för det.
Skulle önska att jag kunde fixa skor till mina hundar, fy vad dom fryser om tassarna efter ett par minuter i snön, hoppar på 3 ben och ser ut att vara både sjuka, halta och lytta, vill in på studs.


  


Näää, ligga inne i stugvärmen på mammas säng är varmt och skönt. Oj som dom busar och lever rullan stundtals inne, springer som Durasell-kaniner som på bateri-reklamen på TVn. Blir knäpp på dom, men dom måste ju få röra på sig och ha kul även om det frestar på mina öron. Här ligger dom alla och njuter.

 

  

 

Nowah är flockens stjärna och poserar så gärna framför kameran och vet att hon är fin.

 

Gullan har varit hit på fika i dag, hade med sig en god nygräddat sockerkaka med massa gott i, tyckte nog synd om mig efter gårdagens misslyckande, men räven blir glad och då är jag glad.

 

Har bytt omröstning så tyck och tryck. Den förra sattes in på julaftons-kvällen och 40 har redan har klickat, då är det dax för en ny. Gå gärna in och se resultatet.

 
 
Ingen bild

liv Karlsson

29 december 2009 23:51

Ser du har det kalt, veldig kalt....kom til meg her er det i dag 21 gr nu er det 17 ikke verst det heller, her er dt varmgrader ikke kalde. I morgen er det melt enda varmere. Å hvad jeg ønsker meg en sånn liten pen hund, kan ikke jeg få låne en og ta med til Spania . Da slpper den og fryse på benene. De er så fine de peneste hundrasen jeg vet og lydige og kloke. Natta til dere fra Spania. Oj hvad den datan er bra, er som jeg er hjemme har kontakt med alle mine kjære. Har hvært med på julekvelden hos min datter på skype da dem opnEt gavene..... Synes ikke jeg er så lankt borte, takket være dette vidunder av en data.

 
lillis

lillis

30 december 2009 07:51

God morgon i stugan!
Fy sjutton vad kallt du har,vi har just nu 15 minusgrader och det räcker.Så fina din hundar är,förstår att dom vill ligga i sängen och gosa och slippa att gå ut
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 december 2009 11:40

Brrrrrrr!!!Tycker vi har kallt men se det är inte i närheten av vad du har i ditt vintertland.

Kan förstå varför Nowah är stjärnan,så gosig hon ser ut,poserar som den värsta fotomodellen!
Ha ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!!!!

Kram Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 december 2009 12:03

Tack för de fina orden du skrev i min blogg. Sånt värmer ska du veta men glöm inte min vän att jag riktar precis samma fina ord till dig .... Jag är så glad över vänskapen ska du veta !!!

Nowah är en fantastiskt fin vovve. Dina hundar är en sån ras som jag totalt smälter för. Jag stortrivs ihop med hundar för de visar alltid sån ärlighet och kärlek mot mig ... Tänk att sitta vid brasan med ett gäng vovvar som snusar och visar hur bra de mår. Det är LYCKA det så jag hoppas att de alla följer med på båtfärden genom 2010. Något gott ska jag nog plocka fram åt dem, ska du se.
Stora kramen vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 december 2009 13:44

Fytusan sååååååååååå kallt du har. Och här sitter jag o gnäller att det är -18,7 här. Men det biter i kinderna att vara ute.
Och skulle jag v ar hos dig så gjorde jag nog som hundarna låg o myste i sängen. Dom är för gulliga där dom ligger!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 december 2009 15:46

Jisses Amalia vad kallt ni har det!!! och jag som tycker vi har det kallt här.

Nowah är verkligen en jättefin! Sen har hon ju de rätta färgerna... hehe!

Kram till er alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Monica

Monica

30 december 2009 17:31

Brrrr, så kallt ni har det, men hundarna ser ut att må gott i stugvärmen. Sonens Abbe gillar däremot att vara ute i kylan, men han är ju förstås en jakthund, kanske lite skillnad där.

Hoppas du får en mysig kväll och en lika mysig kväll i morgon!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

30 december 2009 17:33

Fy för tusan så kallt. Vi har nu snart -10C räcker och blir över tycker jag. Mina hundar får nästan som kramp i tassarna när marken är så här kall.
Till er från oss ETT GOTT NYTT 2010
ps vi har nästan samma omröstning:)

http://yvonne.bloggagratis.se

 
margit

margit

30 december 2009 19:01

Goafton Ruth!!!
ja kaalt är det och du hade mer är 32...stackars er!!!Då gäller dett att ha "värme i brasan"...
Min dotter o barnen är framme i Nordmaling egter sin långa resa. Och man andas då ut att allt gick bra. Man kan ju samtidigt säga: Hellre kallt än snöovädernär man skall bila så långt...!!
KHUndrana...vilka kelgrisar!!! SÅ SÖTA dom är!!!
Förstår att dom blir älskad av alla!!
Hundar kanske kan ha sockar???
Kramen vännen!!/Margit

http://margitholm.blogg .se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 december 2009 21:13

Huva va kallt ni har! Här stoppar det på -8,8 i kväll.
Nyårslöfte ja.... nä det blir nog inget av med det. Brukar rinna ut i sanden. Mitt tryck blir nej.
Vilken härlig bild du tagit på hundarna. Inte alltid lätt att lyckas få allas blickar i kameran. Och Nowah, ja hon är ju bara så fin.
Önskar er Ett Gott Nytt År!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

30 december 2009 21:54

Jag tycker att det är kallt här men inte alls som hos er. Önskar er ett Gott Nytt År :) Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

30 december 2009 22:03

Måste kika in till dej också o Önska dej Ett Gott Nytt År,,,Brrr ni har då kallare än vi,,Samma här vovvarna Fryser så dom ser både halt o lytt ut som sagt,,
Vilka Gobitar dom är förresten..Blev full i skratt åt berner sennen här nere med Ryss mössan,,Vi har ju en Berner vi med,,så man kanske ska tråckla på honom en likadan, hihi..
Ha det gott nu i värmlands skogarna,,,eller kanske inte var i värmland ni har stugan,,
Strunt samma ha det bra där du är,,
kram på dej..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

30 december 2009 22:41

Så dom gottar sig i sängen vovarna, nu är det kallt här också -18 nu i kväll så önskar jag er ett GOTT NYTTÅR

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards