~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 december 2009

Julaftons kväll, är mätt och rund.

Av ~ Ruth ~ - 24 december 2009 21:09

  


I förmiddags så snöade det, Arne fick köra snöslungan vid 12 tiden, sedan har det varit uppehåll, nu börjar det igen. Han där uppe tyckte nog att vi skulle få slippa snöskottning mera i dag, han var omtänksam. Snöflingorna syns inte på fotot, men dom var där. Nu är det bara -2* riktigt mildväder.

 

  

 

  

 

Maten förtärde vi själva och vi var lite sparsamma i år, sillen har vi avnjutit på frukosten, Jansons tar vi i mellandagarna, man orkar ju inte med allt. Fattas på Julbordet gör brysselkålen och spenatstuvningen med ägghalvorna (som bara jag äter) det hade jag inte fått fram på bordet ännu. Ris à la Malta med saftsås avnjöts efteråt (bara jag som äter det också). Så nu sitter vi bara och slappar och jäser i soffan, har satt på mig mina mysbyxor med resår i midjan, tack goda gud för den uppfinningen.

Hoppas ni har myst denna dag !

PS. HAR SATT IN EN NY SIFO UNDERSÖKNING, GLÖM INTE TRYCKA !

 
 
maki till ruth

maki till ruth

24 december 2009 22:12

Moi!
Vi tar det lungt åxå, fast vi har barn och barnbarn här.....
Man orkar inte hur mycket som helst,,,,,det är bättre som Du säger dela på till mellan dagarna.
Nu kopierar jag svar till Dig från min sida:
Inga problem.......ingen stress här.....det har vi slutat med, faktiskt!
Önskar Dig en God fortsättning på Er Vintervila på Värmland,,,,God fortsättning!
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 december 2009 22:51

Vilken härlig bild.Hihi ja det är verkligen bra att dom byxorna finns.Vi har haft det så mysigt,men är mycket trött nu.Fortsatt trevligt mys i soffan ska du och Arne ha.
Kram Ruth & Arne

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 december 2009 23:32

Ja det är nog bara vi som är ute och kikar lite.Har tagit lite natta mat nu och ska snart avrunda denna julafton.
Så då säger jag god natt!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margit

margit

25 december 2009 00:32

Tack vänne ruth föe din hälsning och för de fina bilderna! Man anar stämningen och att den maten smakade gott!
Skickar dig en önskan om GOD FORTSÄTTNING på JULEN ocj kramen till dej!!/Mragit

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

25 december 2009 08:40

Har röstat på din nya Sifo undersökning.Håller med dig om att man äter på tok för mycket,men det smakar ju så gott så man kan inte låta bli
God fortsättning på julen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 december 2009 10:46

Har röstat. Vi åt bara risgrynsgröt igår ingen av oss var så sugna på mat. Vart lite jobbig dag (julafton).
Men idag kanske vi kan äta lite julmat vi får se vad magen säger.
Idag har vi + 2 grader inte kul när det blir töväder för snön blir såååååååå lortig o det blir så moddigt!

God fortsättning på julen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

25 december 2009 11:21

Nu har jag tryckt på omröstningen !!! Låter som du fått den snö du längtat efter och det gläder mig. Spenat är det bästa jag vet men har aldrig tänkt på att servera det på julbordet. Bra idé och skall naturligtvis tänka på det till nästa jul (om jag är med då ).
Ditt julbord ser så inbjudande ut och tur att jag är mätt och belåten så inte ddrglet börjar rinna.
Stor kram till dig vännen !!!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på Dal

skogsfrua på Dal

25 december 2009 17:43

Alltid gott med lite grönt till julmaten, brysselkål och rödkål hör till mina favoriter och RR har blivit en riktig hare på gamla dar:) God fortsättning på kalasandet.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

25 december 2009 23:22

Så vackert ni har det! Även här en vit jul i år!!!men det var precis så det var en vit Julafton det har regnat här hela dagen så det som kom innan är nästan helt borta.
Även jag har röstat nu

Önskar er en riktigt god fortsättning på Julhelgen!

Många varma kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
agge

agge

26 december 2009 10:00

God fortsättning

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
margus

margus

26 december 2009 15:32

Som vanligt, däruppe... massor med snö. Vackert. Men nu har vi också fått vår del.
Orkar inte vara så aktiv vid datorn just nu. Tittar bara in för att önska God Fortsättning!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 december 2009 17:20

Hej Ruth!
Tittar in och önskar dig en trevlig fortsättning på julen!
Många kramar till dig från mig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

26 december 2009 18:16

I år blev det en vit fin jul god mat och klappar fick jag också, det snöade nästan hela dagen i går, lite i natt ockå så Janne fick ta fram snöslungan

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

26 december 2009 23:08

I dag ser det nästan ut som vi fått lika mycket snö som du har på bilden med granen. Hundarna blir som stora snöbollar när dom är ute. Får ställas i badkaret och duschas efter dom varit ute.
Önskar er en god fortsättning!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
margit

margit

27 december 2009 01:35

God Natt Ruth!!
Trevligt att även fått titta in på eran julafton..och dela gemenskapen via bloggen!!
Här har vi nu i natt - 10 grader... haft Matfrämmande idag också..i dag, söndag så är vi "bara" 7 stycken..och 5 som ligger över hos oss...Sofie, ett av barn barne (17 år) har "boat" in sig i det röd/svarta NYA rummet...
Kramen vännen!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
 Charlotte

Charlotte

27 december 2009 10:18

Oj vad med snö! Skulle du resa hit till Stockholm skulle du nog inte tro dina ögon för här är det vit vinter! Åratal sedan sist. Jag tänkte mig ut för idag snöar det inte, i varje fall inte än. Det blev varligt med maten här, jag lovar. Mina ungar äter pizza på julafton och vårt julbord hade jag dragit ner till det minimala. Känns så skönt att slippa äta både det ena och det andra. Hoppas du har det bra, nu ska jag kolla din nya omröstning. PS. Vet inte om du såg det men jag är väldigt intresserad av ditt garnerbjudande. Vi kan väl höras om det när du kommer hem?

http://charlottas.bloggagratis.se

 
sofie

sofie

30 december 2009 03:07

Oj vilka vackra "snøbilder" du tagit. Ønskar det såg ut så hær i Køpenhamn och Helsingborg också....inte bara 5 cm två dagar sen ær det borta. ;-(
Gott nytt år på dig

http://ogamotoga.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards