~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Har förlorat orden :(

Av ~ Ruth ~ - 30 november 2009 23:11

Beror det på dom mörka och regniga dagarna och dålig sömn, beror det på att det är fullmåne på onsdag ? kämpar för att få ett svar. Har inga ord i mitt huvud att sätta på pränt här i bloggen, varför denna tomhet ? Har gått och funderat: har jag gjort mitt i bloggvärden ? måste ju hitta på något att skriva om jag skall hålla bloggen vid liv. Har letat över allt efter orden, i mina byrå lådor, högt och lågt i mina skåp samt i kartonger i källaren, till och med under madrassen, nääää dom finns inte att uppringa. Ge mig tips och råd för att gå vidare på bloggen. Ser på ett par bloggar att dom skall börja med olika tema-veckor. Det finns dom som har fantasi, jag har tappat min.
 
Kram från en frustrerad gumma.

 
 
C23 Blogg

C23 Blogg

30 november 2009 23:20

Ja det där med att komma på nått att skriva ja det är en mara som rider en om natten

Mitt tips läs olika bloggar bara hoppa in och kika vad andra skriver, det brukar jag göra när jag tappar farten

Lycka till

http://c23.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

30 november 2009 23:27

Goe Ruth.Men jag tror inte du behöver vara orolig att du blir som damen på bilden ,fniss!!
Men men ,man vet ju aldrig, fniss igen !

Kram Maria (vaccinerad med "bara" en uppsättning boobies)

http://ellebacken.webs.com

 
Jonas

Jonas

30 november 2009 23:34

Jag har inte tackat dej ännu för att du har gjort min blogg så fin, så tack så mycket Ruth :)

Ha det bra!
/ Jonas m. Katter ;)

http://lyckans-stjarna.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

30 november 2009 23:41

HAHAHA!!! Du ä la för go! Och fantasi så det förslår har du.
Inte alltid lätt att hitta ord i bloggvärlden. Men jag tycker alltid du har något kul att skriva om.
Jag känner ibland att tiden inte räcker till och jag har även tappat inspiration i hundarnas blogg. Funderar ibland på att stänga ner den, får se hur det går.
Natti på dig vännen!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 december 2009 06:38

Vilken rolig bild du bjuder på. Tycker att du alltid har något roligt att berätta om.Det är nog vädret som gör att man blir tom i huvudet
Ha en bra dag.
Kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

1 december 2009 06:53

Hihi... vilken rolig bild! Förstår din oro för svininfluensan, maken och jag dras med en envis infektion (influensa????) som inte vill ge med sig. Jag känner mig mycket bättre idag så idag hoppas jag att jag orkar ett längre varv med lurvhunden. Svininfluensa kan det inte vara, ingen feber, inte värk bara envis äckligt gult slem. Febertermometern har jag gömt, den ställer bara till det så att man blir sjukare tycker jag.
Orden ja, ibland tappar man liksom bort dem, de far ut genom skorsten (eller i mitt fall tar de väl fläkttrumman, har ingen skorsten) och bara försvinner. Så plötsligt en dag står de där igen och pockar på uppmärksamhet "ta mig ta mig" tror jag de ropar. Då går det bra att skriva igen. Jag tror att man måste låta allt ha sin tid, ibland känns det som man inte har något att säga, fast jag tycker alltid du har det. Allt behöver inte vara så allvarligt eller genomtänkt. När jag får skrivlust så dundrar jag bara på utan att tänka. Ibland blir det nog helt galet, men det får man leva med. Ibland kanske jag till och med säger för mycket om mitt liv, men sådan är jag.
Jag sitter och väntar på att lurvhunden ska komma om ca en timme så jag måste väl i duschen och på med kläderna. Bädda sängarna också, stänga dörrar så att han bara är i de rum som vi inte sover i. Kanske det blir något blogginlägg från mig idag, fast jag ska skriva ett julbrev också. Har lite att syssla med och lika bra att ta itu med det eftersom breven ska vandra över den norska gränsen, ju du, där har jag massor med vänner. Från norr till söder. Känner du till Eide? Porsgrunn? Averöya???
Ha en fin dag, koka en kopp ingerfära (färsk) ha i honung så ska du se att livet blir lite lättare! Kram till dig!!!

http://:charlottas.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

1 december 2009 08:36

Näää du min kära vän du lägger tametusan inte ner din blogg för då gråter jag blod. Du får göra ett upphåll nu när du åker till Värmland så har du något att berätta för oss när du kommer hem.
Och det är ingen risk att du kommer vakan med såååå många tuttar jag lovar....=)) och ingen knorr kommer du att ha där bak heller....hahahahaaaaaaa

Kramen min vän!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 december 2009 10:10

För att ha tappat orden innehåller din blogg ganska många ord i alla fall tycker jag :) Inte ska du oroas över detta, vi bloggläsare är tämligen lättroade *S* Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 december 2009 17:51

Goa Ruth din blogg är alltid trevlig å rolig att läsa. Jag tycker att en blogg inte skall vara märkvärdig utan mänsklig som din alltid är!!!! Och det är ju inte alltid man har ord att skriva ner.
Kolla tuttarna imorgon bitti också..man vet ju aldrig;O)
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

1 december 2009 18:01

Du får ta dig ett litet uppehåll, men överge oss inte

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

1 december 2009 19:06

Du har väl ord om någon. Alltid har du både fina bilder och goa ord att ge oss dagligen. Hoppa över någon dag om du känner för det, så har jag gjort.

Jag letar också efter orden för det mest för det finns inget särskilt jag tycker att jag kan skriva om.
Kom igen nu vännen !!!! jag älskar ju din blogg både uppdaterad och inte uppdaterad.
Stora kramen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

1 december 2009 20:39

Hihi! Jasså är det så man ser ut om man får influensan? Då behöver iaf inte jag vara orolig ännu!

Skulle du sluta blogga??? Näe du det går vi läsare inte med på. Gör som de gör i tidningarna... hitta på lite skop emellanåt! Dagen efter kan du komma med en dementi;)

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Monica

Monica

1 december 2009 21:26

Lite bloggtorka har även jag ibland, men av någon anledning kommer jag ändå på lite att skriva om, även om det kanske inte är så intressant att läsa för andra.Du kommer säkert på ämne att skriva om.....*giv dig tid* som det stod på ett träd med ett rött hjärta uppsatt vid vår avtagsväg för några år sen.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 december 2009 22:55

Men kära go'a Ruth! Strunta i gristuttarna för dom får du aldrig, tack och lov.
Vad gäller bloggen blir jag förskräckt och sorgsen, när du säger, att du funderar på att lägga av. Visst saknar man inspiration ibland, men strunta i att skriva den dan eller de dagarna då.

Jag tror att du behöver dra ner lite på ambitionen, kära Ruth - du måste inte prestera ett inlägg varje dag och du måste inte bloggvandra och skriva kommentarer varje dag.

Du väljer själv och du vet att vi bloggvänner finns därute och uppskattar närhelst du skriver, hur lite du än skriver. En eller ett par meningar räcker ju gott, om du inte känner för något mer.

Men snälla rara - lägg inte ner!
Varmaste uppmuntranskramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

2 december 2009 09:32

Ibland känns det bara tomt..., men du har så mycket att ge Ruth. Du skulle bli väldigt saknad om du ger upp bloggen!

Kram

http://torsdagsfoto.blogg.se

 
margus

margus

3 december 2009 19:23

Du håller väl inte på att bli utbränd, Ruth? Det är en fara för oss alla i dagens samhälle. Oftast drabbas de som minst förväntar sig det.
En liten bloggsemester, om än aldrig så liten, kan göra underverk. Inte för att jag önskar bort dig, hehe, men jag har prövat och talar av egen erfarenhet.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards