~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

1:a advent är över

Av ~ Ruth ~ - 29 november 2009 23:47

  


Sätter in en Adventsbild från våran mysiga stuga i Värmland
 
Så är 1:a Advent förbrukat, den har passerat smidigt och lugnt. Slapp även att stå vid spisen, köpte hem Pizza i dag. Det var många som hade valt denna form av mat i dag, på Pizzerian var det fullt upp, dom som jobbade där var så stressade och fullt av folk där inne.
 
Har varit rätt så fint väder i dag så det blev hundlufs omkring i området och ner till sjön och matade änderna, naturligtvis fel skodon så jag har så ont i mina benhinnor. Studerade en flock på 4 en lång stund, det var 2 av varje kön, den ena hanen var så arg på den andra och försökte dränka den, såg riktigt illa ut, trotts att hundarna skällde och jag hojtade så ville inte plågoanden lyssna, den antastade var under vattnet väldig länge och då simmade plågoanden till sina 2 damer, jag blev så oroligt trodde att den hade drunknat, plötsligt kom huvudet och kroppen upp och han simmade åt andra hållet, puha, han klarade sig.
Hade ingen kamera med i dag, den är så stor att bära med sig när jag har hundarna i koppel.
 
Har Julpyntat på 7 kennelsidor i dag och i kväll, gjorde det samma exakt för ett år sedan såg jag, skönt att ha det bakom mig. En av dom närmaste dagarna blir det julbad innan vi åker till stugan & Värmland.

God natt mina vänner !
 
 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

30 november 2009 00:26

Det ser väldigt mysigt ut i er stuga.
Även här lite snabbmat, det är väldigt gott ibland.


Kramen o gonatt

http://www.eklovenskennel.se

 
lillis

lillis

30 november 2009 06:45

Så mysigt och fint ni har i stugan,förstå att ni längtar dit.
I bland så är det gott med Pizza
Ha en bra och skön måndag
kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

30 november 2009 12:06

Så mysigt det ser ut! Förstår att du längtar dit :)

Kram

http://torsdagsfoto.blogg.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 november 2009 14:26

Härlig bild ... så fint och ombonat. Saknar Ruth själv framför datorn som står på ;-))

Pizza var något jag åt förr men nu för tiden är jag inte på sugen på det. Det är alldeles för mäktigt. En pizza i Italien är annat. De är hanterbara i storlek också.

Ha en bra dag och hoppas du inte hasr lika regnigt som vi.
Kram vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 november 2009 16:53

Vilken mysig bild från stugan i värmland....
Adventstiden är mysig tycker jag med julförberedelserna,men jag välter inte upp och ner på huset för att det ska bli julhelg...lagom är bäst.

Ha en trevlig kväll kära Ruth!

http://violett.bloggplatsen.se

 
margit

margit

30 november 2009 17:52

Hej Ruth! Vilken MYSIG bild inifrån stugan!! Vilken mysig belysning!! Önskar dig en fin kväll!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 november 2009 17:57

En varm och "ombonad" bild som andas lugn och harmoni - du verkar vara bra på att ordna det så omkring dig, Ruth Men å andra sidan kan det ju inte bli annat än bra, när stugan ligger i Värmland :)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

30 november 2009 18:19

Dom slogs väl om damerna och det kan nog gå farligt till.
Härlig bild, förstår att du längtar upp och få snö och inte det här hemska vädret.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 november 2009 18:54

Såg hos Cina, att du hade funderingar på att eventuellt lägga ner din blogg. SNÄLLA RUTH! Gör inte det! Du skriver så klokt och trevligt och visar oss så fina glimtar av din vardag. Jag skulle sakna dig otroligt mycket. Du behöver ju inte blogga varje dag, om du tycker det känns jobbigt.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 november 2009 19:13

Så mysigt det ser ut i stugan.Ska ni vara där över julen igen?
Ha en fin kväll!
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

30 november 2009 21:52

Der så det koslig ut, det er altid hyggelig med advent , Slik er det hos oss her i Spania også lysene er på plass, så nu koser vi oss. Du er flink til og skape det hyggelig runt deg, så du er nokk lik søster Liv..........God advent kjære søster

 
Maria

Maria

30 november 2009 22:35

Vad mysigt det ser ut att vara i er stuga.Ibland skulle man ha en liten stuga att "rymma" bort till och hämta lite nya krafter.Just nu värker det i vereviga muskel och leder,Fönsterputs och strykning av gardiner knäcker mig.Men det är skönt när det är färdigt och man sitter ner och ser hur ombonat och mysigt det blir med alla stjärnor och ljusstakar i fönstren.Då är det nästan så det är värt att få lite värk av allt arbete.
En trevlig vecka önskar jag dig .

Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
gerty

gerty

30 november 2009 23:02

Så mysigt det ser ut i er stuga, hoppas ni får snö när ni kommer upp, och du vad är det för griller du fått för dig med bloggen, nej nej

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 december 2009 08:30

SÅÅÅÅÅÅÅÅ vackert förstår om du längtar dit nu!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

1 december 2009 10:38

Vad mysigt det ser ut. Förstår att du längtar.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
margus

margus

1 december 2009 21:39

Utomordentligt mysigt, tycks det mig. Med datorn i centrum, precis som det ska va'.
Dags att dra till skogs igen alltså. Hoppas ni får mycket snö, för det vill du ju ha. Ha det gott.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards