~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

En trivsam helg med många kramar

Av ~ Ruth ~ - 22 november 2009 19:16


Nu är vi åter själva, det har varit en mycket trevlig helg i gott sällskap. Har inte tagit några kort att visa upp. Jo förresten fick denna fina ljusstake, en Hjort som är 30 cm. hög, tung, helgjuten och silverkråmat, den är så dekorativ och jag blev så glad för den (bilden ger inte riktigt rättvisa.)
 
 Har talat med min syster via "Skype" i dag, så bra att ringa gratis till Spanien och vi kan tala i timmar via datorn och mikrofon, samt att vi kan se varandra via Webbkamera, tack Robin för att du fixade detta för mig. Nu känns inte min kära syster Liv så långt borta. Det ända som inte har varit med oss är vädret, bara regn och rusk.
 
 
Nu vill jag ha snö nu som på bilden från våran stuga i Värmland taget den 15/12-08.
 
Nu skall jag röja lite innan programmet "Vem kan slå Filip och Fredrik" på kanal 5 kl. 20.00
 
Ha en riktig trevlig kväll !
 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

22 november 2009 20:36

Vilken jättefin present du fick! Så dekorativ den fina hjorten är.
Har också skype men har inte testat så många gånger. Men visst verkar det bra.
Mysig bild från stugan i Värmland.
Ha en fin kväll!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

22 november 2009 21:35

Så fint du har det på bordet minner om jul,ser så trivlig ut. Du kan det med og gjøre det trivlig runt deg du søtra mi. Vi tenner også lys på kveldene det skaper god stemning og hjemme koslig. Ha en fin kveld det som er igjen av den. Tenker på deg........ Klem

 
Birgitta

Birgitta

22 november 2009 21:49

Så vacker present och så mysigt och fint det ser ut på bordet! Fin bild på stugan i Värmland också!
Ja Skype är en riktigt bra grej :)

Söndagskram!

http://torsdagsfoto.blogg.se

 
stinalill

stinalill

22 november 2009 22:08

Två vackra och rofyllda foton på din sida idag! Det var en riktigt vacker ljusstake du fått!! Orginell oxå - har aldrig sett en sådan förr. Det är nästan så man kan skymta julen även på det övre kortet.... och jag förstår faktiskt, att du längtar till ditt Värmland och snön. Även om jag - som du vet - inte gillar det kalla....
Sov gott! Kramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
margit

margit

23 november 2009 00:03

Hej Ruth! Roligt att höra att ni haft en fin helg tillsammans!
Fin ljusstake du fick!!
Kul att du kan ha kontakt nu med din syster ända ner ei Spanien på detta viset! Tänk vilken TEKNIK idag!!
Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

23 november 2009 00:05

Hej Ruth! Igen! Ser att vi precis skrivit om varndra!! Lampsärmen ja...den skall hon ha i taket i vardagsrummet ovanför soffbordet..Hon hade sett den på ÖoB så hon hade önskat den...vi hade det mycket trevligt som dou såg...
Kram IGEN!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

23 november 2009 07:43

Vilken fin present du fick mycket vacker.Vad gott att höra att ni haft en trevlig helg.Nu längtar jag efter snö så det blir ljust och fint
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 november 2009 08:17

Så mysig bilden ser ut,vilken fin present du fått.Ni verkar ha haft en mycket bra helg.
Ha det så bra idag så hörs vi!
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

23 november 2009 08:20

Vackra kort som vanligt och det var en väldigt vacker ljusstake. Med den fina inomhusmiljön du har spelar vädret egentligen ingen roll. Mysa inne är gott det också.

Skypa är bra när man har släkt på långt håll. Det laddade jag hem för ett år sen men använder det minimalt. Det var en släkting till min man som tjatade på mig att jag skulle skaffa det och hon blev så tjatig så jag fick aldrig någon arbetsro.
Ha det gott idag mn vän ...
KRam på dig !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 november 2009 11:48

Den ljusstaken är både vacker originell! Förstår att du blev glad för den presenten. Fotot på Värmlandsstugan kan du faktiskt ha som julkort i år. Det är vackert och sprider varm julstämning.
PSP-programmet jag har just nu är Photo X2 version 12,50 TBYB (vad nu det sista betyder). Så fina ramar som du har runt din toppbild och din presentationsbild har jag inte hittat.
Ha det bäst!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
agge

agge

23 november 2009 12:02

Så rolig ljusstake du fått. Jättefin må jag säga...Så varmt det lyser på ditt foto.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

23 november 2009 13:05

Vilken fin ljustake du har fått! Trevligt med en helg i goda vänners sällskap.

Visst vill vi ha en vit Jul! Det är så vackert

Kramen

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria

Maria

23 november 2009 13:20

Vilken fin ljusstake du har fått.
Och bilden på er stuga...vad jag längtar till snön dalar ner.
Så tråkigt detta blöta gråkalla vädret som är just nu.Snön både piggar upp och det blir lite ljusare.
Vet inte riktigt vad Skype är,men sonen brukar prata om hur bra det är.Han har en kompis som flyttat till Tailand,för att driva 2 resturanger.Och jag vet att han brukar prata med honom med hjälp av Skype.
Ha en riktigt trevlig vecka//Maria

http://ellebacken.webs.com

 
gerty

gerty

23 november 2009 13:51

Vilken fin ljustake, regnat hela dagen här

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 november 2009 14:55

Åh Ruth den bilden kommer jag ihåg sen förra julen.det ser sååå mysigt ut!Ska ni åka dit igen eller?
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 november 2009 15:04

Det var en riktigt fin hjort, vacker. Så mysigt det ser ut i fönstret!!!
Jag är ingen snövän men nu hade det varit bättre med snö än allt detta förbaskade regn.
kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
margus

margus

26 november 2009 00:10

Hjorten framträder fint. Förstår gott att du gillar den. Vilken idé att göra en sån. Toppen.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards