~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Blondinbella & vargen

Av ~ Ruth ~ - 13 november 2009 19:29

Tänk om man kunde blogga som Isabella, bara sitta stilla och se pengarna strömma in. På sin blogg tjänar hon 35 000 kronor i månaden i form av reklamintäkter, hon avstår minsann inte från reklam på sin blogg. Inte behöver hon jobba inte och besöks-statistiken per dag är svindlande. Hon älskar att blogga och har så gjort i 4 ½ år. Det är mycket glamour på hennes blogg, men även vardagliga händelser. Hon har blivit en stor kändis genom sin blogg och får gå på röda mattan lite då och då. I "Let's Dance" kom hon inte så långt, men snygg var hon tösabiten (nu 18 år). Näää, någon Blondinbella bloggare blir vi aldrig, suck........ 
 
Ett par plusgrader här i dag, en och annan flinga kommer dalande, men syns inget på marken, i morgon skall det bli + 10* vilka växlingar. Solen sken så vackert i morse från en nästan klarblå himmel, på ett par timmar var det mulet.
  
Vargen är nu i nordöstra Göteborg regionen, stryker sig längs husen och var bara 2 meter från en altan. En kvinna i Hammarkullen som höll på i sin bil, vände sig om och vargen stod ca. 1 ½ meter bakom henne, hade hon böjt sig lätt framåt skulle hon kunnat klappat den, men han vände på sig och gick i lugn takt där i från. Han har även varit på besök på Kvibergs kyrkogård. Hur länge skall det dröja innan han blir ett trafikoffer, nu lever den farligt, varför inte söva den och återbringar den dit den hör hemma ? Eftersom den först sågs i Borås så tror jag att den är utsläppt / rymt från djurparken där, hans beteende tyder på att han har haft god kontakt med mässiskor (det är min teori).
Ha en helmysig fredags-kväll !
 
I morgon kungörs vinnaren i min lilla, men ack så svåra tävling.
  

 
 
margit

margit

13 november 2009 22:06

Tack Ruth för dina kommentarer! ja det var ju intye SÅ farligt...Brännsåret det läker ju och tandevn... ja jag hat ju nu fått en tid...men det är "kul" att skriva omdet i bloggen.. "lite drastiskt"...men allt är väl. Ja du hade ju också "tandproblem" så diu vet hur det är.
Märkligt det dät med VARGEN,,, det är ju inget "vargbeteend e" precis...kanske det är som du tror... att han rymt..
Önskar dig en GOD NATT och en trevlif fortsättning på helgen!
JaG ÄR NU PÅ JOBBET... MEN mycket LUNGT...
KRAM!

http://margitholm.blogg.se

 
margus

margus

14 november 2009 00:26

Tack, nu har jag äntligen sett Blondinbellas omtalade blogg. Har inte orkat söka efter den själv. En erfarenhet rikare.

Det där med vargen är inte roligt. Jag har slutat med hundpromenader i skogen. Tycker faktiskt det är mycket obehagligt.

Hoppas på det bästa med dina tänder. Det är fruktansvärt dyrt. Före Alliansens tillträde var det ju tal om högkostnadsskydd för tänder och vad blev det av detta? Dyrare!

http://margus.bloggplatsen.se

 
margus

margus

14 november 2009 00:27

Trevlig helg! skulle jag ju tillägga men avtryckarfingret är snabbt ibland.

http://margus.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 november 2009 06:52

Det är inte klokt vad pengar hon har kammat hem på sin blogg
Kan vara som du säger att Vargen rymt från djurparken,skulle
inte vilja möta den
Ha en skön lördag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
agge

agge

14 november 2009 09:44

Vargarna är fina djur. Ja, man blir orolig för den.
Ja, hon är duktig bloggerska Blondinbella. Tänk om man hade lite av denna talang....vilket bra jobb...Skulle jag inte säga nej till.....men, men......nej, där ligger man i lä. Hehee...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Lena

Lena

14 november 2009 11:26

Ja det håller jag med dig om.vad konstigt att den inte är rädd.Den verkar söka sig till människor.Ha en bra dag Ruth!
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammis

14 november 2009 12:46

"Ingen rädda för vargen här, vargen här, vargen här"*sjunger*
Jo jag tror som du att den har rymt för ingen normal varg beter sig så, dom är ju skygga av sig. Jag skulle "drita i brallan" om en varg var så nära mig, räckte att en räv kom emot mig en gång,då sprang jag å gömde mig,ha ha.
Verkar som allt är bra med dig. Jämför dig inte med den där "Bella".... visst kan du bli lika berömd som hon fast inte genom samma ämnen förståss men säg vad vi gamlingar inte har upplevt?? Finns mkt goda råd att delge andra genom sin blogg. Lycka till. KrAMelikram

 
Monica

Monica

14 november 2009 15:35

Håller inte med dej om att Blondin-Bella är söt, men smaken är ju som vi alltid brukar säja, olika.

Gråväder och småregnigt här idag.

Ha en trevlig kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

14 november 2009 17:22

Undra hur mycke pengar hon hade fått om hon gick omkring i jogginbyxor och T-shirt , det värkar bara dom knäpper upp så rullar pengarna in

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Frump

Frump

14 november 2009 19:20

Vargen ligger mig varmt om hjärtat, underbarare djur får man leta efter. Social och samtidigt skygg. Tar hand om sina egna till varje pris...

Vill också passa på att säga att jag slutar blogga, känns mycket skönt att ha tagit det beslutet.
Önskar dig ett underbart liv!
Kram!

http://frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards