~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Influensa funderingar

Av ~ Ruth ~ - 10 november 2009 22:37


Börjar få lite halsont, inte bra när jag skall till tandis i morgon, hoppas det går över innan morgonen gryr.  Är så rädd att jag inte skall få min gris-spruta i tid, vill inte bli sjuk. Jag får vänta till vecka 48, sista veckan denna månad, det är sent. I Norge får dom betala 50:- för varje spruta, i väntan på att få den kan man sedan mitten av förra veckan i förebyggande syfte köpa Tamiflu på apoteket utan recept. I Norge ser dom riktigt allvarligt på denna sjukdomen, men den har ju skördat många offer i olika åldrar där också. Vill du läsa 30 frågor om influensan så kan du göra det HÄR. Är du fortfarande tveksam till sprutan så kanske du kan få en del svar på dina farhågor och tvivel.
Regn med inslag av lite snö hela dagen och regnar det gör det fortfarande, temperaturen har legat på +1-2*C hela dagen och gör så fortfarande. Nu skall jag ta mig en snabbdusch och natta mig.


Kör en gammal goding från You Tube i kväll också, en favorit i repris med Spotnicks.


  

 
 
margit

margit

10 november 2009 23:45

jag tror aldrig jag sett EN SÅ HELVIT KATT. Tycker den är SÅ SÖT!!! Och det tycker tydligen alla som kommenterar om den....Jag vill inte gå vidare...för då ser man den inte...
Hoppas du blir bättre i halsen tills i morron!
En av mina arbetskanraters son har i kväll hamnat på Infektionavd i Eskilstunal med misstanke på svinfluensan..
Så jag är så tacksam att jag tog den förra veckan..
Kram till dej!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

11 november 2009 07:08

Hoppas att ditt halsonda gått över så du kan gå till Tandläkaren.Jag har ju varit tveksam till sprutan men jag har ändrat mig ska ta den,här börjar dom att ge allmänheten spruta den 23/11
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

11 november 2009 10:05

De här gamla godingarna är så härliga att lyssna på. Man blir glad av dom tycker jag :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

11 november 2009 10:14

Du får inte bli sjuk nu Ruth!
Funderar fram och tillbaka om detta med vaccinet...Bestämmer mig när det är dax för oss "vanliga" att ta sprutan.

En gammal goding verkligen :)

Kramen

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
agge

agge

11 november 2009 10:36

Hoppas att du känner dig bättre nu Ruth...så att du kommer till tandläkaren.
Vilken gammal goding

kram Agge

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

11 november 2009 13:04

Jaa du, detta med att ta sprutan eller inte är det mycket prat om. Igår träffade jag en bekant som tog sprutan i förra veckan och dagen efter hade hon 39 graders feber, men det varade en dag så hon var relativt pigg sen nästa dag. Min sonhustrus systerdotter blev också dålig efter sprutan, men hon fick så hemskt ont i armen så hon fick sjukskriva sej för jobba kunde hon inte göra. Det är olika hur folk reagerar på sprutan och även på influensan....min älste son berättade att hans arbetsgivares kusin som bor i norge har svininfluensa och han har legat i respirator i fyra månader och han kan bara röra på fingrarna, medans hans fru inte blev särskilt dålig av svininfluensan...så man vet inte hur man ska göra egentligen, det är nästan som att välja på pest eller kolera tycker jag.

Tack för ytterligare en bra låt med Spotnicks!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

11 november 2009 13:10

Hoppas att du mår bättre idag så du kan gå till "plågis"
Tack för en gammal goding :0)
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

11 november 2009 16:16

Tänker inte ta den där sprutan jag.Kanske dumt av mig men jag vill inte.Hoppas din kväll blir lugn och skön!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margus

margus

14 november 2009 00:19

Jag får vänta till v. 49. Om DET räcker. Allt skjuts ju upp hela tiden. Det börjar bli oroligt. Jo, jag ska vaccinera mig.
Spotnicks igen... jag tackar jag.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards