~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Stiltje, jaaaa, stopp, propp.

Av ~ Ruth ~ - 9 november 2009 23:13


Lite musik kanse kan pigga upp i dag, en gammal goding är inte fel !

--------------------------------------------------------------------------------

Har inget nytt att komma med i dag, fattar inte, det är som att jag har blivit igen korkat som en ketchup flaska. Har beställt tid till tandis på onsdag ½ 10, får se vad som kan eller bör göras, en hel tand skall det bli till slut, vill inte gå med en glugg. Kyliga och isiga vindar har det varit hela dagen, inget trivsamt väder att vara ute i. Har genomlidit en Sifoundersökning på telefonen i kväll ang. mina TV och datorvanor, trodde aldrig att frågorna skulle upphöra, tog nog en halvtimma, så var beredd om dom ringer dig. Ångrar att jag ställde upp, det var olidligt. Förövrigt så har det varit vanliga hushålls sysslor, hur kul är det att skriva om näää. Nu skall ni få slippa mitt pladder om ingen ting.



Glöm inte min gissnings tävling, ännu har ingen gissat rätt. Alla kommentarer i ämnet vill jag ha samlat i kommentarerna där. Fortsätt klura, även om det ser ut att vara riktigt svårt, du kan ha tur !


  

 
 
margus

margus

9 november 2009 23:50

Jaså du är en av de UTVALDA. Man undrar ofta vilka personer som tillfrågas om tv-vanorna, för man blir ju inte uppringd själv. Men du blev.
Jo, jag deltog en gång för hundra år sen och det var träligt, minns jag. Numera vill jag inte svara på några frågor alls.
Tack för goa Spotnicks! De var mina idoler, tillsammans med Shadows. Älskar instrumentalmusik.
Ha en god natt.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

10 november 2009 00:54

Härlig musik! Många gånger är det skönt när det är bara instrumentalt.
Fortf har jag inte fått rätt på ftp-programmet så att jag kan uppdatera min hemsida. Där står att det är en lyckad överföring men ändå så blir det fel. Om jag bara fattade vad som jag gör fel, så irriterade!
Börjat på valpkurs i kväll med lilla Inez men hu vad blöta vi var. Ösregnade hela tiden och Inez var både blöt, frusen o smutsig. Det blev en varm dusch för henne när vi kom hem. Nu doftar hon så rent och ligger häri mitt knä och sover.
Kramiz

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

10 november 2009 06:42

Tack för härlig musik.Vad jag har försökt att kommit på vad din gissningslek är,men icke sa nicke
Ha en skön och bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

10 november 2009 10:07

Min make var också en av de utvalda... det tog sin tid och inte blev det bättre av att jag gapskrattade i soffan, fast denna gång rörde det sig om radiovanor!!! Haha... vi lyssnar i bilen I BILEN. Den stackars kvinna som ringde gav sig inte utan maken fick snällt svara på omöjliga frågor. Jag undrar hur statistiken ser ut efter det samtalet? Hur han blev utvald? Jo de ringde upp och frågade VEM i familjen som hade fyllt år senast!!!! Du kan säkert gissa varför jag gapskrattade.
Nog är det grått väder ute så det förslår, men torrt! Tack och lov när jag har hunden här. Ska försöka mig på en gissning av din lilla pryl, men jag kan inte för livet komma på vad det eventuellt kan vara.
Ha en fin dag!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

10 november 2009 11:31

Härlig musik :)

Har fått hem en lunta från SIFO med alla möjliga frågor om reklam och media. Har inte begärt det utan dom ringde tidigare om en annan undersökning som jag sa ja till för att det var bara några få frågor...sedan kom då denna lunta med så liten text så som man bara kan ana sig till vad som står och som jag inte tänker svara på....hmmm...

Ha en bra dag vännen!

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 november 2009 16:21

Tack för fin musik...Spotnicks var en av mina favoriter när det begav sej.

Idag har det varit halvmörkt hela dagen och duggregn!

http://violett.bloggplatsen.se

 
agge

agge

10 november 2009 16:25

Ja, du de där frågorna kan bli många du.....
Tack för fin musik och lite nostalgi denna gråkalla dag...

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

10 november 2009 16:57

Så lustigt att träffa Gamle Svarten här just idag! Jag var in på tuben i morse och lyssnade just på olika versioner av den här gamla landsplågan*. Egentligen tror jag det var Caccka Israelssons (hm...hette han så?) låt men den här var ju inte så pjokig heller;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

10 november 2009 22:20

Härlig gammal goding :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

10 november 2009 22:24

Tack för den goa låten "Gamle Svarten" med The Spotnicks. Gillade dom skarpt i ungdomen.
Visst är det trist att gå till tandis, och DYRT. Jag borde också ringa och få en tid, har tappat en bit av en kindtand.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards