~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

En dag för att minnas

Av ~ Ruth ~ - 31 oktober 2009 19:02


Våra nära och kära är i mina tankar denna dag, tänk om vi kunde få dom tillbaka till oss bara just denna dagen varje år, vilken fest vi kunde ha. Tror att alla kära tittar ner på oss och önskar det samma. Vår herre låter nog inte denna önskan gå i uppfyllelse, han är rädd om dom sina som har kommit till hans boning. Har tänt flera ljus på mitt köksbord och tänker på alla som har stått mig nära, både släkt och vänner. Till blogg Rut, du är också i mina tankar.
För mig är ni inte borta, ni har bara gått i förväg.
  
Stora tårar trillar på min kind av saknad. När själen är ledsen - gråter kroppen. Önskar att ni alla vilar i frid.
 
Vårt liv, vår tid, en dag i sänder
Så tyst och stilla glider bort
Om litet eller mycket händer
Är tiden alltid kort
Det nyttjar ej att se sig om
Den tid som var, som är, som kom
Var blott ett lån från evigheten
 
 
Lena

Lena

31 oktober 2009 23:00

Så fint Ruth!
Kram och ha en fin kväll!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

31 oktober 2009 23:25

Jag delar helt dina tankar om den här dagen. Jag har så många som gått före och som betytt så mycket och ibland får jag nästan dåligt samvete för att jag får gå kvar här. Men det är ju inte jag som bestämt turordningen.

Det är så vackert med ljusen och det värmer och ger eftertanke. Snart är det jul och då påminns man på ett annat sätt ... Åren går men jag tycker att det är alldeles nyss men kanske mest för att alla inte kom tillbaka.
Ha det gott min vän !!!
Stor kram vid ljuslågorna !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Grafik Bettan

Grafik Bettan

1 november 2009 00:29

Ja du gumman!

Delar dina tankar, dina känslor & så även din önskan.
Hoppas att din dag/kväll/natt har varit bra trotts alla våra mixade känslor.
Värmande kram kommer här till dig. Kramis kram

http://dream-on.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 november 2009 07:31

Även jag har tänt ljus för mina nära och kära,var även ut till Kyrkogården och tände ett ljus för min mamma,så vackert med all ljus som brann.Fin vers
Önskar dig en fin dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

1 november 2009 10:39

Lutar nog åt din åsikt med sprutan också ... Har alltså inte bestämt mig men läste om Stinalill att hon fått den och jag hoppas hon berättar hur hon mår efter den. Skönt med människor med äkta ny erfarenhet.

Jasså??? Njaää, det förstår jag ... men här hoppas jag på Gnagarna ... Tjoflöjt !! Änglarna blir så kaxiga då *fnissar* och Gnagarna har inte vunnit på länge men varit så nära.
Egentligen så är det bara på skoj !!! och det vill jag ha!!
Kramis vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

1 november 2009 10:43

Hoppas du fick mailet jag skickade nu på morgonen där jag beskriver hur du ska göra med betalningen. Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

1 november 2009 12:42

Så vackert Ruth! Ja, det var mycket känslor i omlopp igår. Försöker ta nya tag.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

1 november 2009 14:04

Så vackra rörande ord,fäller en liten tår.Vi har många som ryckts bort från vår familj alldeles för tidigt.
Men vi får hoppas vår herre har en mening med sina val.Kan inte bara förstå varför!!!Och kommer aldrig att göra heller.
Ha en fin dag! Kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Lena

Lena

1 november 2009 15:22

Kikar in och önskar dig en bra kväll.Här är så trist och grått väder.Jo jag vet att du är en natt sudderska,hihi!
Kramen vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

1 november 2009 15:22

Ja tänk om man fick sina kära tillbaka bara en enda dag på året, men de finns ju med oss hela tiden i våra tankar iaf.
Kom att tänka på en ruskig bok jag läste en gång. Djurkyrkogården av Steven King, den handlar om ett ställe där man kunde gräva ner de som dött så de kunde återuppstå igen... hyyy näe. Riktigt otäckt.

Önskar dej en riktigt skön söndag

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 november 2009 16:06

Tack för vacker bild och fina ord, Ruth! Vi har också tänt ljus och tittat i gamla fotoalbum med bilder av dem, som inte finns med oss längre. Då infinner sig så många känslor, vemod och nostalgi, glädje över det som varit och naturligtvis sorg och saknad. Idag känns det nog, som att saknaden är starkare än sorgen.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 november 2009 17:35

Fin dikt!! Ljus var tända här igår till minne av våra käras om har gått över bron
kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

1 november 2009 19:58

Många Varma Kramar till dig Ruth

kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
stinalill

stinalill

1 november 2009 20:10

Så vackra ord jag läser på din sida idag!! Ja tänk att få träffa dom en enda dag och kunna säga allt det man kanske inte sa.... Men som sagt var - dom finns i våra minnen....

Nu när de är så mörkt ute behöver vi många ljus - livslågor, som får oss att orka den mörka vintern. Men snart Ruth kommer snön - då ska jag tänka lite extra på dig! Du som gillar vinter och snö!!

Kramen till dig!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
margit

margit

1 november 2009 20:30

Hittat och tittat in i din blogg! Mycket fin o trevlig blogg! Lste just om din mormor...och källarluckan... ja en sån lucka hade vi också hemma...är norrlänning.. är ju f -44 och På den tiden så hade man ju såna luckor ner till källaren. Dom unga idag har nog knappast sen don luckorna.. Ja tänk vatd allt har förändrats... Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards