~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Mätt som en valross

Av ~ Ruth ~ - 27 oktober 2009 17:02

  


En strålande dag med sol och helt vindstilla, någon direkt värme kan inte solen åstadkomma längre, men lysa det kan den med besked, härligt efter alla gråtrista dagar som har varit. Blir nog en kylig natt bara +4,5* nu.
Har småpysslat lite i trädgården, upptäcker alltid något att pyssla med, så är det när man bor i hus och har trädgård. Kanske dax att leta rätt på något annat boende, för att stå krökt med ryggen och pyssla är inte min melodi längre, svårt att räta på ryggen.
 
Var in i grannens trädgård och pallade äpplen för en äpplepaj, huset står tomt för han jobbar i Kina sedan några år tillbaka, så jag kände mig inte så kriminell. Skrev av det receptet som Monica hade på sin blogg för ett tag sedan, en GI-paj. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om den, inget fel på smaken men saknar det krispiga som blir när jag gör en smulpaj där mjöl ingår. Hade inget flytande margarin hemma så jag tog osthyveln och la ett täcke med riktigt smör över.
 
Så i dag blev det grönsaks soppa med kalvköttbitar, en fralla med ost och till efterrätt äpplepaj med vaniljsås, riktigt mätt vill jag lova att jag blev.
 
 
 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

27 oktober 2009 17:37

Oj det lät väldigt gott med soppa. Smulpaj med äpplen är gott men avstår alltid vaniljsås. Fint dukat har du gjort så jag tror jag kommer över ...

Härlig dag här också så det blev skogspromenad.
Va rädd om din rygg ..
KRamar från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

27 oktober 2009 17:40

Javisst finns det alltid saker att göra när man har hus. Men jag tycker att det är mysigt att gå och fixa;) Så gott du ätit och så fint dukat!!!
Fina bilder på dig i förra inlägget, du är dig lik!!! Det var ju många år sedan vi sågs
Gokväll å kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
agge

agge

27 oktober 2009 18:43

Så fint ditt höstbord är dukat. Vad gott med köttsoppa och äppelpaj Mmmmmmmums.......Ja, man orkar inte lika mycket idag som förr. Nu villatt det ska vara bekvämt att leva...Så är det-

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Cina

Cina

27 oktober 2009 18:54

Ojojoj så gott detta såg ut då!
Köttsoppa det gillar jag!
Äppelpaj oxå naturligtvis.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 oktober 2009 19:36

Vad smarrigt och gott allt ser ut att vara,och jättefint dukat är det oxå
ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

27 oktober 2009 19:58

Riktig höststämmning på denna måltiden, låter också väldigt gott. Gillar både köttsoppa och äppelpaj-helst med vaniljsås.

Kramen

http://www.eklovenskennel.se

 
maki till ruth

maki till ruth

27 oktober 2009 20:22

Trädgården blir aldrig färdig, säger ngn kines......bara att hålla med om. Visst känns det betungande ibland.....men man får nog inte vara alltför pedantisk heller .....det växer ändå:=)
Rätt dag jag hälsade på hos Dig,,,,soppa, aaah! TAck så jätte mycket......behöver ingen paj (efter all soppa)
Ha en god natt

http://maki.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

27 oktober 2009 20:58

Så fint du dukat ser ut som att du skall ha fest

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

27 oktober 2009 21:27

Den måltiden såg verkligen lockande ut - helt i min smak! Blev väldigt sugen på soppa - det får nog lov att bli en sån till mig imorr´n!

Det är beundransvärt, att du överhuvud taget kan fånga dig själv på bild!! Jag tror allt, att vi har ungefär likadan frissa du och jag! Men du ser inte riktigt glad ut.... Men jag förstår, att det var koncentration som gällde!
Ha det gott i höstarbetet! Kramar

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

27 oktober 2009 23:40

Å, så gott det ser ut! Blir riktigt sugen på soppa nu, trots att klockan är tjugo i tolv hihihi...
Natti

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards