~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Mycket snurr & kloka hundar

Av ~ Ruth ~ - 25 oktober 2009 19:17

Underbara Saidie är en av mina duktiga vovvar och söt och god som en maräng.
  

Kan ni begripa, hundarna har nog också koll på att det är klockan som styr vårat liv, inte ett knyst från första våningen innan klockan 9 i morse, dom litade nog på att jag skulle komma ner från trappan i den rättan tid som nu råder. Duktiga vovvar jag har, det går nog smidigt att komma in i rätt tid. Men så mörkt vi får nu på em.
 
Allt mera reklam dyker upp på bloggarna, men vi kan köpa oss fria från detta om vi inte står ut. Du kan kika till höger på skärmen när du skall skriva ditt nästa inlägg, där står det om det.
Faller reklamintäkterna väl ut så kanske vi slipper betala för att ladda upp våra bilder, ja, ja, vi får väl se vad det blir utav det hela. Man kan även välja vart man vill att reklamen skall visas. Men en smal remsa med reklam under inlägget kan jag stå ut med om det inte kommer mera. Då tycker jag det är mera störande med alla animerade bilder och bakgrunder på flera av bloggarna som blinkar och fladdrar, tycker det svider i ögonen, det kan jag inte välja bort utan att såra någon.
 
En efterlängtat funktion har kommit i dag, vi kan klicka i en ruta när vi skriver i kommentarer "kom ihåg mig" så slipper vi fylla i namn och blogg-adress varje gång vi skall skriva en kommentar, ett stort + det gäller då för allas bloggar. Så många nya förbättringar vi har fått, det är glädjande. Men det kommer alltid ett "MEN", inte alltid det är gratis i dag och det begär vi väl inte heller, även om vi önskar det.
 
En regngrå dag denna söndag, vilket i sin tur blev en slödag.
 
Har en ny "Sifo undersökning", tryck och tyck !
 
Ha en bra kväll
 

 
 
Monica

Monica

25 oktober 2009 20:14

Ja du, djuren är kloka det kan vi inte säja annat. Reklamen bryr jag mej inte om ,men det räcker ju med en liten remsa som du skrev. Jag kollade det där med att inte ha reklam, men när jag såg att man skulle betala för att slippa den då avstod jag, så det får vara reklam på min blogg, men visst är det ett bra alternativ om man vill ha reklamfritt.

Ha en bra kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 oktober 2009 22:15

Hej Ruth!
Så fin hon är din maräng.Tråkigt med reklamen!Alina kommer nästan alltid och väcker oss vid halv sju.Hon är ju van att Dogge ska till skolan.Efter Tv mys måste jag nu sussa,blir så trött i detta väder.Ha en fortsatt mysig kväll vännen!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

25 oktober 2009 22:52

Hon är så fin Saidie!
Kramar

http://www.rubynellie.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

26 oktober 2009 06:32

Söt bild!

Kan stå ut med reklamen om det inte blir nå't mer...

Morgonkram :)

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 oktober 2009 07:42

Så fin Saidie är,ja våra djur är riktigt kloka.Jag hoppas att det inte blir så mycket reklam det räcker med det som är.
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

26 oktober 2009 08:44

En så söt liten tös som du skriver lika söt som en maräng.

Lite förvirring var det här igår med vovvarna och deras mattider.

Kramen

http://www.eklovenskennel.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

26 oktober 2009 09:06

Saidie är verkligen en pärla!
Gillar inte reklamen som dykt upp här. Men som du säger så kan jag stå ut med den lilla remsan som nu är.
Ha en fin dag!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Skomakarlisa

Skomakarlisa

26 oktober 2009 10:53

Jag skall fundera på det där med reklamen. Får väl se om det blir mycket eller litet ... Kom ihågrutan är alltid bra. Får jag länka till dig från min koja??

Ha en bra dag vännen !!!
KRam

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 oktober 2009 11:45

Vilken underbart fin hund! Förstår att du är en stolt matte till henne ;)
Reklamen är inte kul, men jag kommer inte att betala för att bli av med den. Vi har faktiskt fått många förbättringar på bloggen, även om jag blev lite sur över att ändringen kom utan förvarning.
Ha det gott!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 oktober 2009 16:04

Klart du ska vara med Ruth!Kanske så får du din julklapp,hihi!hoppas du har det bra i Lerum.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
agge

agge

26 oktober 2009 17:58

Så fin fröken vovve är....Ja, nu är det mörkt tidigt, redan vid 15 - 16......

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Corina

Corina

26 oktober 2009 19:07

Nej inga nyheter om Wanilla. Vi ska invänta svaret på boreliaprovet först. Efter det får vi ta ställning till vad mera som kan göras. Det mesta är ju faktiskt redan gjort....att göra ytterligare rtg vet jag inte om det är lönande, hon är ju redan kollad från nästippen till svanstippen. Men vi får fortsätta kämpa trotts allt. Hon äter nästan inget men dricker trotts allt. Jag hoppas än ett tag....

http://corina.bloggplatsen.se

 
margus

margus

27 oktober 2009 21:59

Det gäller inte bara hundar, det där. Fåglarna lever efter ljuset, så dom klarar övergångar galant. Marsvinen känner kurret i magen och visslar till, liksom fiskarna i akvariet (nä, dom visslar förstås inte). Manfår inte vila, bara ila.... hehe.
Många ska ha service.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards