~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Undrar och kliar mig i knoppen.

Av ~ Ruth ~ - 16 oktober 2009 13:06

Att ha vågor i håret och strumpor på fötterna. Fick för mig i förmiddags att jag skulle sätta hårspolar i håret, det var så länge sedan det gjordes, och hårets längd gör det möjligt. Satt sedan i en hårtork av anno 1965, men huvva ligen så jag såg ut när spolarna togs bort och håret kammades ut, så nu sitter jag med en mössa på för att platta ner det hehe, vilket bestyr på en gammal gumma, vill ju testa tisterna på huvudet för att se vilka möjligheter jag har för mitt välbefinnande och utseende (om det nu spelar någon roll). 


Fryser som 17 gubbar i dag. Hela förmiddagen så kom det snöblandat regn, nu bara regn och + 3*. Fryser så förbaskat i dag, det blir så rått inomhus trotts 21* så nu har jag satt på mig hemstickade sockar och benvärmare, tur jag har att ta av och välja på :-) skall sätta igång med dammsugaren och tvätta golven så kanske värmen kommer till mig. blir inget ute i dag, skall bara kura inomhus. Blir Idol 2009 i kväll på TV'n, och något där till ?


Kram på er alla och en trevlig fredag !

   


Efter en sommar som saknar dess like, nu löven faller på mark och i dike.
Då önskar jag, viskar jag, vilset en bön om ännu en sommar, med en äng som står grön.



 
 
lillis

lillis

16 oktober 2009 14:36

Fin bild,här går jag oxå och fryser inombords det känns inte skönt.Ja du Ruth det var längesen man hade spolar i håret man kanske skulle pröva någon gång.
ha en mysig kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 oktober 2009 16:08

Samma väder här idag som hos dej, men det blåser lite här också stundtals.

Spolar i håret var längesen jag hade och dom är slängda för längesen, men i ungdomen satt man i hårtorken med spolar i håret varje gång man hade tvättat håret.

Jag ska också se idol ikväll.

http://violett.bloggplatsen.se

 
margus

margus

16 oktober 2009 18:28

Ja, fy vad ruggig man kan känna sig i omslagstider. För egen del har jag äntligen fått upp ångan inombords, men det krävdes flera brasor i kaminen så att all kyla försvann ur väggarna. Då hade vi 24 grader inomhus trots att det var plus ute idag, hehe. Vad gör man inte för att känna sig go' igen.

http://margus.bloggplatsen.se

 
margus

margus

16 oktober 2009 18:30

Grann bild, skulle jag sagt också. Ser inte ut att frysa, den... Säkert varm innanför allt mjukt dun och vindarna glider förbi på utsidan.

http://margus.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

16 oktober 2009 18:39

En sådan dag hade jag i går frös hela dagen och ont i huvudet men idag är det bra

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

16 oktober 2009 18:40

Vilken vacker - och skarp och välbalanserad bild du bjuder på idag Ruth! Tjusig!! Och därtill en dikt, som jag själv skulle ha kunnat skriva - om jag hade kunnat!!
Ja ett riktigt frysväder är det. Sockar, flieströja, pläd och vetekudde är sån´t som jag är glad att ha idag.

Apropå spolar i håret - minns du alla stiliga tuperingar man åstadkom på den tiden de begav sig?? Och uppepå det en hel hoper spray, så hårtestarna satt kvar där dom skulle..... Ha det skönt framför TV:n ikväll! Kramar

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

16 oktober 2009 20:32

Jo hon behöver öka i vikt. Vägde henne idag och hon väger endast 37 kg mot sina normala 43-44 kg. Så som sagt en markant viktökning krävs.Hoppas nu att hon ska fortsätta äta Klass och öka i vikt. Kramis och trevlig helg, här ska det jobbas :)

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

16 oktober 2009 22:25

Har inte mina hårspolar kvar men minns carmen curler som var väldigt populära då det begav sig. Kul att testa lite lockar om man nu har hårlängd för det förståss.
Angående din fråga om gumman vid sjön Fegen så tror vi att det var några fattiga människor under 1800 talet och att gummans gubbe tog mässingskrukan och sålde den så dom kom på grön kvist igen. Läste ju som sagt inte på skylten. Ville fort in i bilen igen på grund av regnet.
Har just varit ute i det blåsiga nattamörkret en sista kisserunda med töserna. Blir sängen efter omröstningen i idol.
En eloge till dig Ruth för din trevliga och omväxlande blogg. Du hittar alltid något kul att blogga om.
Natti natti!

 
Cina

Cina

17 oktober 2009 09:10

Usch jag fryser varje dag nu mera. Kan då inte fatta varför.
Nääää lite värme vore inte så dummt.
Kallt inne är det oxå. Det finns ingen värme på våra element ännu. Det bestämmer ju inte vi över tyvärr!
Men denna lgh är mycket kall på vinter!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

17 oktober 2009 10:35

Vacker sommarbild...
Ja jisses, det var länge sedan man hade något sådant i håret.
Hoppas du inte håller på att bli sjuk. Du får ta dej en liten stänkare så du håller bakterierna bota.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Calma

Calma

17 oktober 2009 16:41

Hej vän!,

Ha,haha,kan se synen framför mej,,
Jag har spolar kvar sen jag ahde längre hår,men ej använt på länge och NU går det definitivt inte,*L*
Hade oxå såna där värmespolar,Carmen Curlers,eller nåt hette de,ej kvar nu,
men DOM användes mkt flitigt ska jag säja,
tyckte dom var toppen,,

Ja,det är mkt lätt om foten,jätteskönt,
sitter ju mkt med den i högläge,ska jag ju,så mkt det bara går,
sen får tiden göra sitt till,,

Ja,du har allt lite pyssel idag,om du vill,
och det där "ngt gott till" körslaget,låter ej alls dumt,,

Ha det så bra o så möts vi igen,

Kram calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

18 oktober 2009 14:03

Hårspolarnas tid var just anno 1965 och torkhuvans också. Slängde min 1967 då jag flyttade från sthlm till denna håla. Det brukar värma att dammsuga och torka golv så fortsätt med det lilla stumpan så får du upp värmen. Pröva annars en åkerbrasa.
Kramen

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards