~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 september 2009

Av ~ Ruth ~ - 20 september 2009 14:16

Dessa förbaskade krämpor som kommer med åldern och nog fasen skall vi kvinnor drabbas värre en karlarna.  Plågas med mina höfter, rygg, fingerleder och nu även varje tåled på båda fötterna som begränsar min framfart, men tänker inte kasta in handduken för det, vill bara tycka synd om mig själv och klaga lite, det brukar lindra att få skrika ut.


  


I morgon skall jag till en optiker i Göteborg och kolla mina ögon, kisar med ögonen när jag skall titta på TVn, sitter jag för länge så får jag ont i ögonen, skall även köpa nya läsglasögon. Den här gången blir det diskreta lättviktsbågar, dom märks knappt när man har dom på sig. Kommer att köpa 2 av dessa 3 som jag visar bild på.

Sol även här i dag, men det försvinner lite då och då bakom molnen. Vet inte om jag skall göra så mycket i dag, troligtvis inte, timmarna går. Blir nog att sitta vid köksbordet och sticka klart sockarna jag håller på med. Till veckan (kanske i morgon) blir det att åka iväg och köpa mera garner. Till strumpor och sockar skall det vara minst 70 % ull både för värmen och slitstyrkan. Har samlat på mig en del stickat som värmer i vinterkylan. Nu måste jag ta mig i kragen och göra min "Sticksida" men drar mig in i det längsta, lat som jag är på att bygga nytt ;-).

 
Ha en fortsatt mysig söndag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards