~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av ~ Ruth ~ - 29 augusti 2009 18:18


Ja så har vädret varit. Fick mig en rejäl dusch från ovan i dag. Det har blåst så in i bängan så det har svajat rejält i träden och 18*. Ett toppen väder att klippa gräs, jag som blir så svettig och röd som en nykokt kräfta i nyllet vid dessa jobb. Kom några stora droppar när jag klippte hundarnas gräsmatta, men det blev inget av det. Det skall komma regniga dagar så jag kände att jag även ville klippa den största gräsmattan också. Efter några minuter kom det stora rejäla droppar som ökade i intensitet, titta upp på molnen och trodde det skull gå snabbt förbi, men hela himlen öppnade sig och jag kämpade mig framåt med klipparn. Grannen klippte också och han rusade in så snabbt så man skulle tro att hinhåle var i hälarna på han. Jag kämpade vidare, tunikan klibbade mot kroppen och vattnet rann ner över ansiktet, stövlarna fylldes sakta med vatten, klaffs, klaffs, hördes där jag strävade mig framåt. Envis som en lus jobbade jag mig klart, var ju redan dränkt, bilarna på gatan tutade och folket skrattade. Nu har jag bytt till torra kläder och tog en extra dusch, nöjd och belåten har jag satt i gång en stor deg för grova frallor, det här har blivit min dag. Sedan skall jag se om det är något på TVn och bara slappa.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards