~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2009 10:09

får se hur det blir utöver dagen, hoppas vi slipper regn bara. Klippte den stora gräsmattan i går, klarade hela utan rast. En helt perfekt dag för klipp var det, sol och kyliga vindar som svalkade min kropp. Min dotter och ett barnbarn kom med 2 stora påsar fyllda med torkade kantareller att smakberika såser, grytor och gratänger med, så glad för dessa, tack min gumma.


Dramatik på gräsmattan kl.½1 i natt, fick panik innan jag lyckades i all hast få in hundarna, dom kunde ju väcka alla grannar med sitt gälla skall. Dom stod med huvudena in mot nätstaketet och häcken och niskällde. Väl inne hämtade jag ficklampa och lyste, en liten igelkott satt och tryckte mot staketet och kuttrade, stackars liten så skärrad och rädd. Vågade inte släppa ut dom en gång till med risk för upprepning så i morse väckte dom mig kl ½6 och var nödiga, bara att pallra sig upp trött som skammen. Väl ute rusar dom rakt mot staketet där kotten satt gömd i natt men tji fick dom. I dag blir jag nog pömsig, bara 4 timmars blund i natt.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards