~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Rörd till tårar

Av ~ Ruth ~ - 13 augusti 2009 21:27


Kände mig olustig i dag, det åskade i flera timmar och då vill jag inte vara med. Åskan upphörde och det knackade på dörren, hade önskat det hade gjort det när åskan mullrade så jag hade fått sällskap. Vad stod utanför dörren, jo ett blomster bud med ett brett leende, tankarna snurrade i mitt huvud, inte fyller jag år, ingen namnsdag, kunde inte komma på någon anledning till att jag skulle få blommor. Vecklade försiktigt av pappret och blev tårögd när jag läste lappen som hängde mellan blommorna, stod bara och tittade. Inte har jag förtjänat detta mina vänner, och så vackra blommorna är. Ni är så godhjärtade och så underbara vänner så det skulle varit jag som hade skickat dessa till er efter allt det senaste ni har måste genomlidit. Vänlighet skall inte kosta något, det är ju en självklarhet att man skall vara rädd om sina vänner och värna om deras ve och väl samt hjälpa varandra när så behövs och man kan. Tro inte Carina och Boris att jag är otacksam för blommorna, är jätteglad och rörd till tårar för er omtanke.


Tack för blommorna och för att ni finns och är mina vänner, en stor kram !

 
 
stinalill

stinalill

13 augusti 2009 21:45

Vilken vacker blombukett!! Jag förstår att du blev rörd och glad!! Och du har säkert gjort dig förtjänt av den - i givarens ögon! Bara ta åt dig av, att människor gillar dig Ruth!!
Kramar till dig!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 augusti 2009 23:03

Men vad underbart att bli uppskattad! Det förvånar mig inte alls att du får blommor, för du verkar vara en go' och omtänksam person. Oavsett anledningen, har du tydligen gjort givarna glada och lyst upp deras liv. Bara att njuta av den vetskapen - och av blommorna. Grattis!
Kramar!

http://bloggagratis.se

 
gerty

gerty

13 augusti 2009 23:26

Så fina blommor, så känn dig uppskattad.

http://prilyckans

 
lillis

lillis

14 augusti 2009 07:04

Vilka vackra blommor du fått och det måste kännas bra att vara uppskattad,förstår även att du blev rörd.
Önskar dig en bra fredag
Kramar

http://danslillis

 
Lena

Lena

14 augusti 2009 08:33

Oj så vackra blommor,vad roligt Ruth!Jag skulle bli lika rörd och glad som dig.
Ha en underbar dag min vän!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

14 augusti 2009 08:36

Vet du Ruth, du är värd varenda blomma som finns ! Alla dina uppmuntrande ord när man kört fast känns så vansinnigt härligt. Många kramar till dig !

http://alltingochingenting.corina.se

 
medresenärskan

medresenärskan

14 augusti 2009 09:26

Ingen skickar så fina blommor om det inte finns en orsak och inte är jag förvånad heller att just du får dem ... Vet du ... när man varit ett stöd för någon så kan denne någon vilja ge ett synligt tack och det har du fått nu. Fina blommor till en godhjärtad vän ... Njut !!!
KRamen

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
agge

agge

14 augusti 2009 10:58

Vilken underbar bukett du fick...Oj så vacker.Förstår om du blev glatt överaskad.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Madde

Madde

14 augusti 2009 15:14

Jätte fina blommor som jag vet kommer från hjärtat. Inte ofta man träffar så fina människor som Carina och Boris. Själv har jag turen att känna er alla tre och blommor det är något som du verkligen förtjänar för allt som du gör för dina vänner.
Kramar Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

14 augusti 2009 18:36

Åhhh så vacker, den är du värd flera gånger om för att du är den du är!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

14 augusti 2009 18:55

Så fantastiskt vacker bukett du fått!
Du är så väl värd den Ruth.

Kram

http://birgittasnya.blogg.se

 
Lina

Lina

18 augusti 2009 22:14

Åh vilken fin bukett!
Va roligt, den är du verkligen värd Ruth!

Hälsa hundarna
Kramar

http://rubynellie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards