~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av ~ Ruth ~ - 6 augusti 2009 23:11

Det har varit en vidrigt varm dag i dag, får inte ner temperaturen inomhus trotts öppet över allt, 24,5* hur skall denna natten bli. Har trotsat värmen med livet som insats i dag, har klippt båda gräsmattorna. Försökte klippa när solen doldes bakom små molntussar, men det var borta bara ett par minuter, svetten rann och det sved i ögonen (32* ute), knallröd i fejjan som en nykokt kräfta, en handduk hängde på gräsklipparen för att torka nyllet med. Grannen var ute i trädgården och tittade stup i kvarten, ville ju visa mig stark och kämpade på, men fick ta korta pauser och blaska kyligt vatten på mig. Så i dag har jag kämpat med livet som insatts. Nu är jag nöjd och belåten och somnar nog gott i natt. Var bara tvungen att fixa detta i dag, kommer det nya regndagar så har gräset blivit en jäkligare. Det är 4 dagar sedan den ena gräsmattan klipptes, så det växer så det knakar. Unnade mig i min ensamhet och efter en slitsam dag en god middag från China restauranten (tog med den hem), strimlad biff i currysås, och friterad banan med glass till efterrätt, det var så rejält tilltaget så det räcker i morgon också.


God Natt och sov sött, för det skall jag göra.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards