~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juli 2009

Av ~ Ruth ~ - 3 juli 2009 15:14


Jag var så dyster för jag tyckte jag inte hade några skor som passade i färg till en viss klädsel för en kommande kväll, cyklade ner till torget för att råda bot på detta. Där mötte jag en man i rullstol utan ben och fötter. Här går man och ojjar sig över oviktiga ting, denna mannen saknade dessa problem, han satt och log förnöjsamt och tycktes njuta av livet och solskenet utan sina ben, fötter och skor.

Kom av mig helt, köpte mig en mjukglass och satt inomhus och åt för där var det svalka, sedan pedalade jag hemåt utan nya skor. Tänk vad vi alltid skall klaga och vara missnöjda över småpetitesser, jag har flera sommarskor, någon skulle säkert passa, vad saknar jag egentligen ? jo svalare väder och regn, men det kommer nu efter helgen.. Vid 8 tiden i gårkväll blixtrade och dånade det i samma sekund, men fick vi regn ? nixpix :-(

Av ~ Ruth ~ - 2 juli 2009 15:45


Vem orkar ens tanken på sex i denna värmen ? men det finns dom som har ork.  Dom satt där i timmar innan dom gav sig iväg, det är äkta kärlek det "L".. Tycker denna bild är rätt unik, fick den på mail i dag av en god vän, har med tillåtelse fått lägga ut den på min blogg, 1000 tack Gunilla.



Rozzie är nog sugen på ett dopp, men hur komma dit ?, hon slutar med att dricka, sukta och fnysa.



Denna pelargonia är så liten men jisses vilken stor blomma, hur orkar den ?

------------------------------------------------------------------------------------------------

Många tjocka moln i dag, men nog attans så styr dom förbi solen, små korta sekvenser av skugga. Temperaturen är nu 31* i skuggan och 29* inne, men det kommer bättre tider, hela nästa vecka regn och svalt och då upphör väl inte det i första taget. Vad har jag gjort i dag då, jo ojjar mig och torkar svett, duschar titt som ofta även om det hjälper föga, bara för stunden är det behagligt. Det var allt för denna gång.


Av ~ Ruth ~ - 1 juli 2009 23:20


Det har regnat rejält på flera platser i dag, även åskat. I Skara föll taket ner på ett köpcentra på grund av ett kraftfullt regnoväder. Här har det inte varit varken det ena eller det det andra. Vi bor nog på en plats som gud har glömt. Det måste ju komma något snart, men åska vill jag inte ha. Gräsmattorna börjar bli bruna, mycket vattnande nu i rabatterna på kvällen, snart blir det väl vattningsförbud.


Var till torget och köpte en adapter till min CD-spelare, batterierna tar slut när man minst anar det, sitter jag stilla ute på altanen så kan jag köra med adaptern. Lånade 4 talböcker på bibban och är nu inne på min tredje bok. Men än så länge inga höjdare böcker :-(  nu hoppas jag på författaren "Marian Keyes", håller på med första skivan.



Brukar alltid klippa häcken till midsommar, men tiden räckte inte till då, nu blommar den så vackert så nu får det vänta ett tag till så den får blomma klart (doftar svagt.)



Har 4 tuvor med Nejlikor i en rabatt, har haft dom i 3 år och det är första året som dessa blommar, inga stora blommor men vackra. Mina rabatter har en marktäckande växt, blommar nu (tror dom kallas Gul fetknopp) det gör att det inte torkar ut så snabbt och hindrar ogräs, perfekt för mig som inte är så förtjust i att rensa ogräs.


Tack mina vänner för att ni så flitigt hälsar på mig och skriver kommentarer trotts mina ointressanta inlägg. Kram till er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards