~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Hundarna är klara

Av ~ Ruth ~ - 23 juli 2009 21:45

Har en stel och verkande rygg i dag efter att jag har badat, klippt tassar, klor, kammat och fönat torrt, det tar sina timmar när det är 6 vovvar, nu är dom rena, luktar fräscht, skiner i pälsarna som som "Sola i Karlstad", vad kan man annat en att vara glad trotts en bråkig rygg. Regnet har vräkt ner här hela dagen, riktiga skyfall, måste detta skvalande snart upphöra, nu är det jobbigt värre. Har hållit mig inomhus i dag. Timmarna har flugit i väg trotts jag inte har gjort direkt något som skulle fått tiden att rusa så här snabbt. Nu skall jag ut på snigeljakt, det är ju sena kvällar och tidliga mornar som dom kommer fram. Det är ett slibbigt och äckligt göra, men ett måste för att hålla beståndet nere, varje snigel lägger 400 ägg, när dessa kläcks så får varje ny individ 400 ägg, dom är könsmogna efter att dom är 6 veckor gamla, så man kan förstå hur viktig det är att hålla nere antalet sniglar. Sommaren för 3 år sedan plockade jag drygt ca.300 varje kväll, nu blir det ca. 25 per kväll, så det är skillnad. Snart börjar Grannfejden på TV3, det missar jag inte.

 
 
agge

agge

23 juli 2009 21:52

Förstår att du har ont i din rygg. Det är ett väldans jobb med päldvård mm ....Och du har ju som sagt var inte bara en hund.
usch vad äckligt med dessa sniglar, fast jag tycker lite synd om dem också.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina

Carina

23 juli 2009 22:49

Visst är det skönt när man har badat alla och de luktar gott... iaf en liten stund tills de hittar något att rulla sej i... hihi!
Urk för sniglar...

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Anki J.

Anki J.

24 juli 2009 01:06

I dag har jag äntligen duschat av mina två som har slutlöpt för ett tag sedan. Så skönt få det gjort sedan blev det kloklippning av hela skocken.Tidigare i dag så blev nedanvåningen dammad, dammsugad och våttorkad och det var behövligt må jag säga. Tyvärr så trampade jag snett (aj vad det gjorde ont) med min dåliga fot och nu sitter jag här med en värkande, svullen och inlindad fot. Det känns i kroppen att man varit aktiv i dag....
Kram

http://www.jankils.se

 
lillis

lillis

24 juli 2009 07:23

Förstår att det tar tid att snygga till
6 hundar.Hoppas att snigel jakten gick bra
Ha en skön fredag
Kramar

http://danslillis

 
Lena

Lena

24 juli 2009 11:43

Så skönt att ha det klart med jyckarna.Och 6 st vilket jobb.Kan tänka mig att det känns i ryggen nu.
Ha en bra helg och vila dig!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

24 juli 2009 11:57

Blä för sniglar, vi klarar oss här uppe än så länge. Kan förstå att ryggen protesterar efter att ha tagit om hand om 6 vovvar.
Nix har inte varit till läkare men fortsätter det blir jag väl så illa tvungen.
Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
gerty

gerty

24 juli 2009 14:40

Om jag öppnar affär kommer du och handlar av mig då, det blir rabatt köp 1 betala för 3

http://prilyckans

 
Birgitta

Birgitta

24 juli 2009 18:23

Oj, oj så mycket jobb du har!
Huga för dessa sniglar...!
Ta det lugnt i helgen nu!
Kramiz

http://birgittasnya.blogg.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

24 juli 2009 19:48

Kan tänka mig att det luktar gott därhemma nu:-) Du får ha en sådan underbar kväll nu vännen! Så hörs vi snart igen...

Kram,

//C&L:-)

http://carolatte.webb.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

24 juli 2009 22:34

Det är tråkigt väder fast det är ganska varmt. Har tagiat en skogspromenad och tittat efter lite blåbär och hittade en hel del faktiskt.
Ha nu en bra kväll !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 juli 2009 01:31

Det gäller att inte ligga på latsidan om man vill ha snigelfritt i dina trakter. Jag hoppas att dina grannar är lika flitiga snigelplockare. Glöm inte att den svarta skogssnigeln äter upp mördarsnigelns ägg. Så rensa bara bort mördarsniglarna och låt de svarta sniglarna jobba åt dig.
Lycka till med den slemmiga snigeljakten.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards