~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av ~ Ruth ~ - 19 juli 2009 15:54


Visar 2 av mina 10 krukor med dessa blommor, delade och planterade om förra året och nu är det snart fullt i alla fönster, kunde inte slänga, men nu blir det ett måste till hösten, annars så växer dom över styr.


Missade budgivningen på Tradera och garnet, har inte handlat där förut, måste lägga upp en plan hur jag skall överlista dom andra som är garvade...


Har klippt gräs i dag, nu har det växt så snabbt när det har regnat så mycket, börjar att mulna på allt mera nu så jag klippte nog i grevens tid.


Tror jag har fått bukt med ohyran på mina rosor, konstigt att dom lever över huvudtaget så som jag har laborerat, Vitlökspulver på jorden varannan dag, cigarettfimpar + aska i vatten, silat sprutat och vattnat. Olika sprayer, nu slutligen en dunderkur, 3 kapsyler T-röd, 1/4 dl. såpa, fyll på  vatten upp till en liter, sedan spruta på marken och rosorna. Nu vill jag inte se en mask till i sommar.


Tackar er för alla tips och råd både i bloggen och på mail, ni är så hjälpsamma och gulliga mina vänner och okända.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards