~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Gick inte :(

Av ~ Ruth ~ - 26 juni 2009 15:43


Hade ingen inspiration att skriva i går, lika illa i dag också. Tror att värmen är orsak till att mitt huvud inte fungerar, börjar få brist på nattsömn också trotts öppet fönster och fläktsurr på natten. Det är ganska lugnt över lag på bloggarna i denna värmen. Har försökt att besöka era bloggar i stället för att själv skriva.

Vill tacka Cina för det vackra kortet som jag fick på posten i dag ( ni kan se det överst), du är alltid så varm och god i allt du tar dig för, det uppskattas inte bara av mig utan av alla dina vänner, det går jag i god för. Det är många år nu sedan jag lärde känna dig, och vänskapen håller och besudlas aldrig. Tack för att du finns !


Sonen är här för att hjälpa sin far med byggställningen som är tung och jobbig, han är en god kille och kommer vid minsta vink när man kallar. Nedersta ½: an på husets framsida återstår med målning.


Jag har precis satt i gång med middagsmat, blir en hjortgryta med en massa jox i samt färskpotatis och sallad.

 
 
lillis

lillis

26 juni 2009 15:51

Tror att det är värmen som gör att jag inte kan tänka klart.Vad skönt att sonen kommer och hjälper sin pappa.
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis

 
Ammis

Ammis

26 juni 2009 16:41

Det är väl så att det är inte prio 1 att sitta vid datorn när det är så varmt, man får passa på att njuta, man vet aldrig när vädret växlar. Ha det så gott.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 juni 2009 18:46

Jag tycker att du är flitig ändå jag, värmen gör att det inte blir många "knop" gjorda för mig, snorig och förkyld är jag ju också, skön helg önskar jag dig!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

26 juni 2009 19:20

Jaa du Ruth, det är mycket man skall göra medan det är vackert väder. Datsorn står för det mesta stängd .... Får lite dåligt samvete men jag får visa mig duktigare med bloggandet när alla mina skaer är fixade. Ni finns i mina tankar om det är någon tröst.
KRam på dig vännen !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

26 juni 2009 19:23

Men gud så härligt med en så snäll son. Som kommer när ni har behov av honom.
Å vad skönt det måste vara när ni snart är färdiga med om målning & takläggning. Det gör pricken över i:et :)

Önskar er en härlig helg.
Kramis Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 juni 2009 22:08

Värmen är pressande, först nu så här sent är det läge för en lufs. Nätterna i tvärdrag går bra fast helst vill jag ligga och frysa lite;)
Vackra dahlior! Är de från egna täppan?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 juni 2009 22:19

Vackert kort du har fått från vännen Cina.

Värmen är precis lagom tycker jag och det har fläktat så skönt hela dagen, men nu ikväll rör sej träden bara lite grann.Vi är väl olika när det gäller värme för jag är helst i skuggan när det blir för hett, men en före detta granne älskar när det är över 25 grader.

http://violett.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

26 juni 2009 23:32

Tragiskt det som hänt Michael Jackson...

Svalt nu så man kan skriva några rader.
Halv tolv på natten och 17 grader ute.
Lite för varmt för att man ska sova skönt...men jag ska då inte klaga egentligen.

Nattkram

http://birgittasnya.blogg.se

 
Ammis

Ammis

27 juni 2009 07:58

Önskar dig en härlig lördag med sol o. värmen. tur du kan svalka dig på klinkersgolvet...ha ha.

Kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
margus

margus

27 juni 2009 10:48

Ja, nu är det varmt minsann. Jag brukar ha hemskt ont av värmen, men tål det lite bättre nu eftersom det blåser så mycket.
Önskar mycken glädje med talböckerna, passar ju utmärkt till alla sorters hantverk. Sommarnattens ljus hindrar lång nattsömn, yes!

http://margus.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

27 juni 2009 18:40

Eftersom jag är här inne för 10:de gången så skickar jag nu en kvälls kram. Hoppas du hasr det basra bra.
KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

27 juni 2009 19:45

Tack Ruth!
Skönt att det är över.Och att allt gick så bra.Vad fint kort du har fått av Cina.
Kram och ha det bra.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

27 juni 2009 22:57

Vilket härligt sommarkort.

Näe nu blir det inte många knop man gör... allt bara är för klibbigt.
Men snart nog har vi höststormarna här så man måste ta vara på de fina dagarna

Varma kramar// Carina

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards