~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Gatukorsning

Av ~ Ruth ~ - 27 maj 2009 16:26

Fick ett telefonsamtal i går om jag kunde tänka mig att låna ut min Cavalierpojk för parning med en Pappilon tik på 6 år. Hur dumma får folk vara, ringa till en kennel och tro att man ställer upp på gatukorsavel, jisses. Hennes tik var så fin så hon ville ha en valp efter henne. Jag frågade om tiken hade stamtavla och hade haft valpar tidligare, ja stamtavla hade hon och 3 blandiskullar men inte sparat någon valp själv. Har man stamtavla på sin hund, varför i hela friden inte para med en hanhund av samma ras och regga valparna. Svaret var att det var enklare att sälja blandissar, med rätt korsning så får man lätt kr.9 000:- per valp så man fick några kronor över efter valpleveransen. Vad jag avslutade min predikan med i detta samtal bör inte skrivas eller läsas av andra, men förbannat var jag.



 
 
lillis

lillis

27 maj 2009 17:18

Det var bland det värsta jag hört,har man en Kennel så vill man vill para sin hund med samma ras det borde dom väl förstått
Ha en bra och fin kväll
Kramen

http://danslillis

 
Medresenärskan

Medresenärskan

27 maj 2009 20:20

Kära vännen Ruth ... Tyvärr så finns det folk till allt. En del tänker med röven och handlar med den andra. (förlåt uttrycket men jag blir så förbannad vid tanken).
Daldockor =smörbollar. Stor kram till dig vännen

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 maj 2009 20:30

Jaha du, vilket telefonsamtal du fick. Jag begriper inte så mycket om hundar och hundavel, men detta begriper jag ju att det är alldeles galet. Gatukorsningar är väl inte att rekommendera precis, fastän en del säjer att det kan bli väldigt trevliga hundar av det...

http://violett.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

27 maj 2009 21:53

Jag har också fått sådana erbjudande när det gäller golden du kunde fått använda min labb dom är ju så lika

http://prilyckans

 
Calma

Calma

27 maj 2009 23:02

hej där,igen,hihi
jaja,det finns folk till allt,tror jag,hihi,

lessen om jag frestade dej,men ta dej hit så tar vi en nattvickn på bullar o mjölk,
sov sött själv,
kram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Anki J.

Anki J.

28 maj 2009 01:15

Ja, du Ruth, man slutar aldrig att förvånas. Hit ringde en gång en man på en valp men det slutade med att han frågade om jag visste var en bra blandras fanns? Ja, vad jag svarade kan du nog räkna ut...
Kram

http://www.jankils.se

 
Lena

Lena

28 maj 2009 11:53

Heja på, helt rätt tycker jag från din sida!!! Det får väl va´måtta på dumheterna i alla fall!!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 maj 2009 12:20

Man blir tamej tusan mållös...ja du vet ju hur jag tänker om detta..grrrr

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

29 maj 2009 07:07

Är folk så urbotade dumma.
Finns inga ord!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 maj 2009 22:17

Jag kan tänka mig vilket svar personen fick av dig. Jag kan inte heller förstå varför folk vill fixa till en blandraskull helt medvetet. Förmodligen så håller inte deras egen hund måttet för att få registrera valpar enlig SKK's regler.
Ha en skön pingsthelg.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

30 maj 2009 10:53

Herregud! Hur kan bara med att ställa en sån fråga!
Men tyvärr så finns det folk till allt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards