~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Häckväck alla getingar

Av ~ Ruth ~ - 25 maj 2009 17:15


I går föll mitt Plommonträd till marken, vår son kom med motorsågen (våran är i Värmland.) Nu slipper jag alla getingar, förra året var för jäkligt, vill inte uppleva det igen. Synd för det är himla goda plommon och ger stora skördar.



Hundarna kan inte fatta vad som har orsakat att det trädet är borta, nosar och nosar där trädet befann sig för en ½ timma sedan, det hela är riktigt gåtfullt i deras hjärna.

Sommarsol i dag, men kyliga vindar. Var ner till torget förut och nog tusan blev det en mjukglass med nöt-strössel och en svart tunika, ja, ja, så det blev.

 
 
lillis

lillis

25 maj 2009 18:41

Vad skönt och bli av med alla getingar,men synd på plommonträdet.Här finns en till som ätit glass idag
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis

 
Yvonne R

Yvonne R

25 maj 2009 19:27

Skönt att du blir av med getingarna dom är inte roliga: Bra teamwork på far & son.
Hundar är roliga när något förändras ser att alla kollar upp stället ;O)
Ha det bra

http://yvonne.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

25 maj 2009 20:23

Kära Ruth!
Jag sörger med Dig och Din syster. Så ledsamt.Önskar Henne fridsammma, smärtfria sista dagar.
Getingar vill ingen ha, så klart.....FYYYYY!
Grattis till TVÅ ÅR!
kram från m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

25 maj 2009 21:02

Vi har ju varit borta, så vi har missat en del... Så vi har läst, och kan konstatera att bland det viktigaste som hänt; GRATTIS RUTH PÅ TVÅ ÅRS-BLOGGDAGEN! Hihi:-) I efterskott! Sablar, vi har inte skickat något kort, men det får väl komma nästa år i så fall... Kram på dig, sötis!

//C&L:-)

P.S Synd med plommonträdet, men vilken duktig son du har! Och vilken fin bild på alla vovvarna.... Ja, dina vovvar är speciella Ruth! D.S

http://www.lattisen.wordpress.com

 
"Johanne"

"Johanne"

25 maj 2009 21:27

Hej på sig i huset!

Jasså, det fina trädet har nu mera sett sian bästa dar. Kan förstå dig då det sannerligen blir mängder av surrrrr.

Men ni fick till det så att det ser jämt & fint ut i trädgården. + att en annan hoppas på att barnen här hemma också en dag tar hand om oss, när vi behöver lite hjälp på traven.

Kram Johanne

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 maj 2009 21:29

Tråkigt att behöva offra plommonträdet och samtidigt missa skörden av alla goda plommon. Men jag hade valt som du har gjort. Getingar är för otäcka att ha i mängder runt sig och ens husdjur.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Cina

Cina

25 maj 2009 21:54

Oj så synd på detta pplommonträd men jag förstår dig när det gäller alla hemska getingar! Du fångade ju en hel del förra sommaren!

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

25 maj 2009 22:03

Getingar är inte trevliga i stora mängder men synd på trädet trotts allt! Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Monica

Monica

25 maj 2009 22:17

Vad skönt att bli av med plommonträdet om det är orsak till alla getingar....

Sommarväder här idag, riktigt varmt och skönt, inga kalla vindar här inte.

http://violett.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 maj 2009 13:42

Du får väl plantera ett annat träd där så hundarna får något att lätta sig mot;) Plommon är visst getingodis, inget vidare att tävla med dem. De borrar liksom in sig i plommonet och så biter man i det...
Bäst att inte glömma skygglapparna hemma när du går till torgs;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards