~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av ~ Ruth ~ - 3 maj 2009 16:06

på blommorna jag köpte i går, inte mycket för världen ännu, men snart växer dom till sig. Tomatplantorna är "Dansk export", det blev 2 lika dana, trodde den ena skulle vara kvisttomat, men tog nog fel med den andra, dom stod bredvid varandra på hyllan, men men, vet att det är en god sort så jag blir nog nöjd i slutändan. Förra året köpte jag ampeltomat också men det var bortkastat, blev skraltigt och få pyttesmå tomater.


Så grått och trist i dag, ingen sol och kyliga vindar bara fjuttiga 16 grader, så i dag är dörren stängd. Kommer att bli ett varierande väder i veckan som kommer, växelvis regn och sol, regn behövs så det är kärkommet, vad jag kan se så skall det regna på natten, det är bra så går det bättre ner i jorden.


Hade mina gula benvärmare på mig i går när jag var på torget, det var så kyliga vindar, ett par svarta Thights, gul blus och en svart spetskofta, riktigt tufft var det, träffade en bekant som beställde ett par vita för leverans på fredag, så nu har jag kvällsjobb framför TVn.


Nu skall jag börja med mat, fisk blir det i dag som min man har fiskat upp i Värmlands fiskevatten, nyttigt, mycket Omega 3 och gott är det också.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards