~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 april 2009

Av ~ Ruth ~ - 20 april 2009 16:07

Har inte varit någon flitig uppdatering på min blogg, vilket också syns på besök & kommentars sidan av förståeliga skäl. Åker hem denna veckan och då blir det annorlunda. Hade funderingar på mobilt bredband här, har testat av 2 olika utan framgång, vårat hus och flera andra har något som kallas för radioskugga vilket också märks på att radion stundtals brusar väldigt. När Arnes mobil ringer så är det ingen kontakt fören han kommer ut och sätter sig ute vid vägen på en sten. Med andra ord, jäkla dårlig mottagning på allt här uppe. Enligt Telia så kan man köpa en förstärkare och montera upp ute på väggen. En granne skall investera i detta, fungerar det så får vi investera i en sådan också för det mobila bredbandet och mobilen. Har fast telefon här uppe, skulle tjäna på att säga upp den, efter varje besök här uppe så är det stora kostnader, bara på modemuppkopplingen så är det ca. 700:- + den ordinarie telefonen och fasta avgifter. Något drastiskt måste göras.


Känns inte bra att åka hem ännu, skulle gärna vilja stanna tills mygg och knott infinner sig, för då är inte Klaråsen något för mig längre eftersom jag plågas så utav insekts allergier. Kommer att sakna all gästvänlighet och den okomplicerade hälsapå mentaliteten här. I gårkväll så fick vi besök av ett grann-par i våran ålder, så roligt vi hade det med kortspel och skratt. Alltid någon som har vägarna förbi som stannar på en kopp kaffe (givetvis då Gevalia, heheheh). I dag är vi bjudna på middag, även i lördags blev vi bjudna på mat i fritidshuset Pekkla, förmodligen byggdes det av Finner år: 1752. Det är många finska namn på sjöar, platser och hus i bygden, så Finnarna kom först hit, därav Norra Finnskoga socken. Gullan är född och uppväxt i Pekkla, så här ser huset ut i dag, och nedanför ett gammalt foto av huset och dess ägare, (även här är huset tydligen utökat.)


 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards