~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Busväder och bak

Av ~ Ruth ~ - 23 mars 2009 20:41

Stundtals sken solen i dag, växelvis med rejält snösbus, ett märkligt väder.


 


Sov skönt och länge i dag. Se så vacker säng Arne ligger i, fotgaveln är också fin men inte lika hög. Här har vi ingen dubbelsäng, den lilla kammaren på 1:a våning har inte plats för det. Jag har också en gammal säng, men den är inte så vackert utsmyckat, men säkert 85 år gammal, och helt annorlunda om man jämför med dagens sängar.



Hittade min bakmaskin som inte har varit i bruk på några år, se den fungerade. Bakade ett lingonbröd som blev riktigt gott, nästa gång skall jag ha i skållat fullkornsvete, rivna morötter och kli, inbillar mig att det blir gott och nyttigt.



Sjunger "Tulpaner från Amsterdam", näädå dom kom grannen Astrid med i dag, en av stjälkarna har 2 blommor, tror inte jag har sett det förut (är i alla fall inte så vanligt). Alla är så gulliga här uppe, så måna om varandra och vill varandra så väl, så man känner sig inte ensam. Tänk om den mentaliteten också kunde vara så i Lerum och alla andra platser. Här behöver man inte bjuda folk, här kommer dom självmant och knackar på när man minst anar det, älskar det, ingen stelhet här inte.

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 mars 2009 21:27

Vilken härlig bild på snöyra, du får spara den till jul, hehe. Bakmaskinen ser ut att göra ett gott jobb, varför tog populariteten plötsligt slut kan man undra. Gillar sängen fast den ser smal ut.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

23 mars 2009 22:42

Härliga bilder=) Sängen ser jätte skön ut!
Kramar

http://malin-88.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

23 mars 2009 22:51

Ser fint ut tycker jag, vi har också haft samma busväder här idag.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Jenn

Jenn

23 mars 2009 22:53

Senga var virkelig fin,sånne gamle skatter skal en ta godt vare på.Synd man ikke forstår det før det er for sent..men dere klarte det:))
Ja du,det er slutt på den tiden folk bare kommer uten å ringe først eller planlegge..synd er det.Heldigvis kjenner jeg noen som enda bare stikker innom,sånt er jo kjempekoselig:))
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Smeden

Smeden

23 mars 2009 23:39

Grattis till Avarden som du är värd!
Här är också busväder med snöyra!
Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

24 mars 2009 10:53

Bläää, för snö nu! Här har också kommit lite vitt i natt. Kallt och blåsigt ute.
Jättevacker säng du visar upp, och bakmaskinen är jag nyfiken på. Har haft lust att köpa en men vet ej om det är något att satsa på.
Ha det gott!
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

24 mars 2009 13:14

Usch o fy vilket hemsk väder ni har!
Här är det oxå snö i luften och det blåser hårda o kalla vindar.
Hoppas det gett sig till imorgon då jag skall ut på havet!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

24 mars 2009 17:36

Jag tror faktiskt att jag har blivit bjuden på bröd hos dig från den maskinen. Vet att jag var väldigt imponerad av den.
KRAMAR

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

24 mars 2009 17:43

Sånt väder har vi haft här idag,ett riktigt busväder med snöyra.Fin sänggavel.Perfekt med en bakmaskin och det brödet blir nog gott.Härligt med sånna människor,det är så det ska vara tycker jag.
Ha det bäst!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
agge

agge

24 mars 2009 18:19

Vilka vackra tulpaner och vad trevligt med oväntat besök. Där skulle jag trivas. Vilken underbart vacker säng Arne får äran att sova i. Där sover han väl som en kung eller?? Ja, vädret är inget roligt...det blåser så snåla vindar här i Västerås så det går genom märg och ben brrrrrr........

http://agges.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

24 mars 2009 18:28

Måste kännas härligt när det bara knackar på dörren och det står en härlig granne utanför och är kaffesugen :0). Och att man själv kan gå bort utan att behöva planera det i förväg. I dagens samhälle så är det ju ingen som har tid, allt ska planeras hit och dit. Förstår att du tycker det är skönt att komma dit upp. Så skulle vi alla ha det. Så en vacker dag står jag utanför din dörr Ruth...ha ha, släpper du in mig på en kopp då???
Ha det gott.

kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 mars 2009 21:27

Jag har aldrig provat att baka med en bakmaskin. Tulpaner är härliga blommor som ger en vårkänsla.
Hos oss är det öppet hus och folk kommer oftast oanmälda.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards