~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av ~ Ruth ~ - 9 mars 2009 13:16

Solen skiner så vackert i dag +8* i skuggan. Känns som gräsmattan håller på att torka upp lite. Talgoxen kvittrade så otroligt i går där den satt i tujan så jag trodde den var i fara, satt inne och lyssnade var tvungen ut och kolla, då var det en annan längre bort som satt och svarade, så nog är det vår. Gråsparven har fullt med bestyr under takpannorna, är nog bobygge på gång, våren i antåga, inget tal om annat. Grannarna har börjat vårstäda i trädgården, något vi aldrig gör, blad och löv tar vi med gräsklipparen, lata eller, nej smarta var det :D Nya förberedelser här för en ny resa till Värmland, avresa ej bestämt ännu, men klockan tickar, vill till vinter och snö.


Jag bakade frallor i går. Sedan blev det en enkel och usel middag, korv och makaroner, så fjuttigt, men snabbt och enkelt.


Gjorde en fruktpaj senare med glass till, så korven fick duga, men så fattigt och fjuttigt det kändes, så snabbt och enkelt det blev med maten, när det är brukligt med extra god söndagsmat "skrattar". Vi håller inte så noga på dom traditionerna, gärna något enkelt på helgerna. Nu skall jag byta rent på sängar, ta hand om tvätt och stryka och tvätta nytt, sedan kolla vad som skall ner i väskorna.


Näää, plikten kallar !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards