~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av ~ Ruth ~ - 2 mars 2009 13:40

I dag snöar det och det är +2,7* ännu har inget lagt sig om det inte går närmare nollstrecket. Ni som följde mina valpar förra sommaren får nu se en bild på Rozzie som jag behöll, hon är 8½ månad nu. Gråväder när jag fotade i går så det är inte av högsta kvalitet.


Har talat med min lillasyster i fm.. hon krossade armen och axeln i en olycka för 6 ½ månad sedan, har haft fruktansvärda smärtor, har bara kunnat sova på rygg eller sittande i en fåtölj. Trotts flera gånger på röntgen har det sett så bra ut, hon har inte kunnat lyfta armen. För en vecka sedan skulle dom öppna vid axeln och titta (på egen begäran) då hade det lossnat en bit från kulan som låg och skavde i leden, ledskålen som skall vara rund var som ett V, det var läkt så dom fick bryta upp det igen och försöka bända ut den på nytt, kulan satt bara längst uppe vid  kanten av leden. Hur är detta möjligt att det inte har upptäckts vid flertagna röntgenplåtar ? Sa att hon skulle anmäla det till våran motsvarande "Lex Maria". Hennes smärtor har varit obeskrivliga.


Fick även nytt om min äldsta syster som har Cancer nederst i matstrupen, hon är till Oslo i dag på Radiumhospitalet (Cancerkliniken) det går inte att operera bort tumören eftersom det har spridit sig till lymfkörtlarna, och hon kan nästan bara äta flytande. Det enda dom kan göra  framöver är att sätta in något som kan vidga matstrupen, så det är dårlig prognos för henne tyvärr.


Inget roligt inlägg i dag heller, men mina tankar kretsar så mycket omkring mina syskon, en oro som inte vill släppa taget. Hoppas snart att jag får tillbaka min glöd för att skriva något trevligt och inte bara negativt.


Ha en fin dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards