~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2009 19:47

Idag skall jag utmana tre stycken som får i uppgift av mig att mycket kort skriva ihop en liten berättelse av de stolpar som Medresenärskan har hittat på hon är alltid så finurlig..
Utmaningen till mig kom från Skogsfrua.
Jag utmanar: CinaSmeden, och Gerty.



Här är stolparna:

1         hon stod på knä och ….
2         att det skall vara så svårt att ….
3         Ingen kommer att märka att ….
4         att telefonen plötsligt skulle ringa …..
5         det ringde på dörren  …
6         Nej, hon var inte intresserad av  …
7         Nej, inte sen heller ….


Lycka till mina vänner !!!!


Så här blev min berättelse hehe.


Stod på knä framför köksbänken och plockade glasskärvor efter en stor kruka fylld med ketchup.

Att det skall vara svårt att plocka glas utan glasögon. Matgästen kommer snart. Skall nog bli klar så hon inget märker.


Jäklar nu ringer telefonen, sätter handen på bänkkanten för att komma upp på fötter, en påse med ärter rasslar ner i ketchups-sörjan. Med gråten i halsen snabbar mig upp för att svara, halkar omkull på dom runda ärterna hela jag är röd av ketchup. Skriker i telefonen "RINGER DIG SENARE" det är rött över allt.


Inte dörrklocka också mitt i allt elände ! drar handen över ansiktet i ren förtvivlan. Utanför står en försäljare när jag öppnar, ÄR INTE INTRESSERAD ! han skriker och försvinner illa kvickt och ringer 112. Sirener tjuter och Ambulans och Polis anländer.


Jag öppnar dörren försiktigt och skriker det är ketchup, dom ser kaoset i köket och hör mitt skratt, fixar detta själv, jag behöver inte er,  varken nu eller senare.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards