~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av ~ Ruth ~ - 8 februari 2009 21:46

Fick byta vattnet i skurhinken 2 gånger när golvet tvättades i dag, men nu är det frost på gräsmattan, hoppas på en ledig dag i morgon från ditto göromål. Den magiska fullmånen lyste så glad i kvällens skymmning och gav ett trollskt sken mot marken, men har inte hört vargayl i kvällingen som tur är, bara skräniga ungdommar på gatan och dom hör's även om det inte är fullmåne.


Har fått 3 Awarder i dag från gulliga vänner 1000 tack, är så stolt !


Denna fick jag av Cina och Latte


Utmärkelserna haglar in flitigt och inte utan att man blir stolt :) Kan inte välja 7 nya som skall få den vidare av er mina vänner. Alla under mina länkar är lika mycket värda för mig och förgyller mina gråa veckodagar med positiv energi tack vare era kommentarer i min blogg. Till er alla som vill ta emot den säger jag varsågod och ni är värda den med råge.



Sussi fick jag denna av 1000 tack


Denna Award fick jag av Carolina & Latte, den duktiga tösen har gjort den själv, är den inte vacker ? 1000 tack Carolina.

Av ~ Ruth ~ - 8 februari 2009 00:09

Regn och grått väder var eviga dag, humöret och orken sjunker. Gräsmattan är som en disksvamp och hundarna är grisiga och golven blir sketna och jag går där och fejar och grejar för att hålla efter så inte huset blir som en svinstia för då sjunker mitt välbefinnande en mera.


Vad har då varit positivt, köpte mig ett par nya svarta jeans, måste göra något för att lyfta mitt humör och genast så blev humöret lite bättre en vad det var innan. Tittade på en massa bling bling, men fastnade inte för något.


Gjorde Lasagne till middag och tog ett par glas vin och humöret blev ännu bättre fnissss, toppade middagen med glass och varm hjortronsylt, är man mätt och belåten så blir man trött och slö så nu fortsätter jag mina göromål med svabben i morgon.


Min man bjöd på en likör till kaffet, sedan tittade vi på Melodifestivalen från Rondo i Göteborg. Summan av kardemumman efter att alla bidragen var avklarade så vill jag påstå att ingen av dessa går hem i den stora finalen i Ryssland. Bäst var Alcazar, förövrigt var det typiska svensktoppslåtar och dom når inte ut i vida världen, Bättre kan vi !


Har du inte skrivit på protest-listan mot den grymma dunplockningen så gör det nu, varje påskrift är viktig ! Ta gärna bannern med till din sida.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards