~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av ~ Ruth ~ - 1 februari 2009 15:05

Arne ringde från Danmark i går och var så stolt, denna dagen lyckades han fälla en Hjort, så nu blir det goda middager på bordet (tror inte jag har ätit sådant kött förut.) Han har varit över flera gånger förut, men har kommit tomhänt hem, det har liksom allt varit som för h(g)jort.. fnizz..


Fåglarna börjar få vårkänslor ute, håller sig tillsammans i par så snart är det nog dax för bobyggen, har samlat hundhår i talgbollshållaren för att bidra med material till lyan. Så har du hårtussar vid kamning av ditt husdjur så kasta det inte i soppåsen, då blir fåglarna ledsna, samla och bjud dom små liven på till sitt bobygge. Dom flesta hundarna fäller vid den här tiden på året, så samla, samla, dom flesta fåglarna plockar med glädje och förtjusning.


Klantade mig och fick en ful repa mitt på data skärmen i dag, är så ledsen, ett streck på 15 cm. Trodde först att det var ett hundhår, men så är inte fallet, måste varit något i trasan när jag torkade skärmen som har repat, grrrr.


Ett vackert väder med sol från blå himmel och 1 minus, luften känns riktig kylig när det är minus här. Magen kurrar så jag skall få i mig lite mat.

Ha en fin söndag..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards