~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av ~ Ruth ~ - 10 januari 2009 19:24

2 generationers symaskiner, den äldsta har jag också sydd enkla saker på, nu mera står den bara som kuriosa och påminner om forna tiders sömnadskonster.




Berninan är min gamla symaskin och den fungerar perfekt för alla ändamål, den kan allt förutom att brodera så nu står den här uppe och används flitigt för lagning av grannars paltor och egna, samt för att sy nytt.



Köksgardinen som var med från Lerum och skulle ersätta julgardinen blev inte så bra, det är mindre fönster här. Så i dag fick åter symaskinen fram. 1 längd blev 2 sidogardiner, andra längden fick bli en kappa. Det får duga ett tag. Temperaturen slår nu bakut och börjar närma sig nollan nu, bara -0,9*. Får inte bli tö och isgata ute, det vill vi inte ha, kanske blir det snö ja ja, för då blir jag så glad trallala.


Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och ladda för "Körslaget" på TVn och bara mysa en stund.

Ha en fin Lördagskväll & helg !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards