~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av ~ Ruth ~ - 9 januari 2009 19:06

När man kommer hit till oss så blir man väl mottagen, det är mina 6 hundar + Gullan's 2 fyrfota följeslagare hon myser med i soffan. Hon älskar dessa hundar, hade hon varit 20 år yngre (nu 76) skulle hon haft ett par till säger hon. Tänk så viktigt det är med djur när man blir äldre och ensam, alltid någon att bry sig om och som behöver en, det är viktigt för ett bra liv.


Avloppsröret till tvättmaskinen är nu fixat, hällde i ett ½ paket med salt i gårkväll i röret och ut på dagen i dag så rinner vattnet i genom. Men Arne får krypa under huset i morgon och värma röret med en varmlufts-pistol och isolera professoriskt tills sommaren kommer. Känns inte gott i mina leder i dag, det blev många vridningar på golvtrasan innan 3 tio-liters hinkar var fulla och det var klart på golvet.


Har plockat bort julen i dag, ljusgardinen på altanen får vara kvar tills vi åker hem. Julgardinen i köket skall väck innan sovdax, men alltid så står det något lite julpynt kvar i en vrå som man ser först om ett par dagar.

Rozzie & Enya (dotter med mamma).

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards