~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av ~ Ruth ~ - 5 januari 2009 16:29

 



Den lägre temperaturen i förgår resulterade i knappt en cm nysnö, det blev allt. Redan på kvällen var det -23* igen och i natt -26* Fattar inte hur kylan kan hålla i sig så intensivt sedan regnet och tö dagarna innan jul. Har nu städat och plockat lite, trodde jag skulle kvävas, var nog +27* i vardagsrummet, Arne eldar så hårt i vedspisen, knökar den full, var tvungen att öppna altandörren i 5 minuter. Jag lägger i bara en och en björkvedpinne, då håller det en jämn temperatur. Vi får middagsgäster vid 16.30 så nu förberedes maten, blir fisk och sillinläggningar, strömmings rullader och Jansons, svampstuvning med räkor och ägghalvor med gotta på. Här uppe äts det inte så mycket sådant så dom tycker det är så gôtt att komma hit, och njuter ja det gör dom, om det är sillen eller nubben som hägrar skall vara osagt, men tror det är kombinationen hehehe. Mitt brännsår känns inte så gôtt, sitter på ett riktigt dumt ställe, var tvungen att peta bort skorpor för det var varigt under, nu hoppas jag det skall läkas under ifrån, har satt på ett plåster med pencilinsalva på.


Nu fortsätter jag i köket !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards