~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Nu får det vara nog !

Av ~ Ruth ~ - 26 september 2008 00:35


Cina skrev så här i kommentarerna i det förra inlägget:


Men gumman då du måste vara försiktig när du håller på o donar. Jag hoppas verkligen att du har en telefon med dig när du är i källaren så du kan ringa om du skulle råka ut för något när du är ensam hemma. Denna gång hade du tur!!!!
---------------------------------------------------------
Är bara tvungen att skratta åt dessa orden, hade i dag ingen fungerande bärbartelefon för att ta med mig i min källare som var mörk och svart och utan lyse.
----------------------------------------------------------
Så här blev denna dagen, riktig turbulent, så nu får det vara nog !


Besvärliga leder, en hög bräder i huvudet, och i går när jag spikade upp mina grejer på väggen (som du ser på bilden under) då hade jag tydligen satt spiken i en elkabel, kan tacka min gud att jag inte fick en rejäl kyss. En kyss är ju aldrig fel, men inte så laddat hahaha.


På em. ringde min man och den bärbara telefonen hade ingen kontakt med moderstationen, fick svara i den stationära i datarummet. Kollade vägguttaget inget fungerade där bytte hit och dit, helt dött, gick inte fram el till vägguttaget. Flyttade den trådlösa telefonen till hallen där fungerade den.


Vilket konstigt inträffande, timman innan jag talade med min man i telefonen så knackade det på dörren och en försäljare tyckte vi skulle byta larm till deras för att det var billigare och dom var och jobbade i området, som försäljare var han riktig påstridig. Så jag tyckte han skulle tala med min man och bad om hans visitkort med telefon nummret.


Timman efter så ringer Securitas som har hand om "vårat" hus larm, han säger i luren "det går ingen ström till larmet, det går nu på batteriet som håller i 24 timmar, sedan fungerar det inte". Vilket konstigt sammanträffande, spökar det i huset ?


Då upptäckte jag att även ett vägguttag i vardagsrummet var strömlöst och där går även strömmen till larmet, lampan i källaren fungerade inte heller. Då förstod jag att det hade gått en propp, plockade ner det jag hade hängt upp på väggen och drog ut spikarna, bytte den trasiga proppen och nu fungerar allt, Jippi !


Kunde fått en rejäl el-stöt om jag hade hållit i spiken när jag bankade i den, uj, uj. Det är för mycket som sker just nu, vad kommer här näst. Drar något svart över huvudet, och i dag så skall jag låta själen gå i morgonrock och tofflor.


 
 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

26 september 2008 00:53

Men kära nån... du lever farligt Ruth! Hoppas din man snart kommer hem så du kan slappna av lite. Tror du arbetat lite för mycket nu. Lova nu att ta det lugnt, och stanna i morgonrocken och tofflorna resten av morgondagen.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

26 september 2008 01:01

Man skall inte skratta åt elände men ibland tycker jag du har lite gemensamt med våran Inga. Där vilade inga ledsamheter och det gör det inte hos dig heller men du berättar, precis som hon vad du varit ute för i all din iver.

Gör nu som cavvetjejernas matte säger ... lev i morgonrock och tofflor i morgon och ta det lugnt. Vi vill ha våran Ruth utan skråmor pga mörkläggning och höga höjder.
kram på dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 september 2008 07:00

I bland är oturen framme, men vilken tur att allt löser sig till slut
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

26 september 2008 10:31

Her har det hendt saker hos deg mens jeg var borte en dag ja,ikke småsaker heller.Har nok ikke riktig vært din uke denne uka.Jammen bra det gikk ganske godt til tross for uhellene,strøm er ikke å leke med.
Kjøkkenet ditt er kjempefint,du er en kløpper til å ordne og done:))
Synd at det utvannes med folk der oppe i Värmland og at ikke ungdommen kommer tilbake,men blir vel sånn om det ikke er jobb til dom der.
Ha en fin dag Ruth,og ta det med ro nå så det ikke skjer mere;)
Klemmer fra meg.

http://skriverier.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

26 september 2008 10:42

Du måste vara rädd om dig, så snäll och go människa som du verkar vara finns det inte i överflöd!
Må så gott!

 
camilla

camilla

26 september 2008 11:10

Milda makter. Slå i spik i strömkabeln. Ja ibland har man verkligen marginalerna på sin sida!! Tur att det gick väl!

Så fint det blev i köket!

http://www.bentleypojken.se

 
Marianne

Marianne

26 september 2008 11:55

Jag hoppas att både du och jag får en lugnare och behagligare dag idag.
Mina planer sträcker sig inte längre än att helghandla. Av förståliga skäl så hoppade jag över det i går.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

26 september 2008 13:02

Oj, oj Ruth! Nu måste du verkligen ta det lugnt ett tag så det inte händer dig någonting! Tycker det låter bra detta..."låta själen gå i morgonrock och tofflor". Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
agge

agge

26 september 2008 15:50

Nu får du allt börja med att ta det lite lugnt Ruth...Detta är inte alls bra...Du har haft en himla tur att inte något allvarligare har hänt. Var rädd om dig...
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 september 2008 16:05

Oj, vilken otur du har haft, men ta det nu lugnt så det inte händer värre saker....

http://violett.bloggagratis.se

 
Rut.

Rut.

26 september 2008 17:13

För guds skull lugna ner dig, var lite rädd om dig! Vem ska komma in och stoppa om mig innan du går och lägger dig om det händer dig något.Och pussa mig på pannan, jag bara frågar?
Hoppas frånvarande make snart kommer hem!

http://www.rut.blogg.se

 
resenärskan igen

resenärskan igen

26 september 2008 17:57

Tack Ruth för de vackra orden du skrev i min blogg. Tror du jag kunde hålla ögonen torra eller?? Nähää du, det blev rinnande tacksamhetstårar. Tack så mycket för den blöta näsduken. Jag blev så glad. Jag är så tacksam för att du finns ska du veta och det tror jag förresten att du fått höra av mig förut.
Jag lade en länk efter "dagens inlägg" på min blogg, för ett par timmar sen. Har varit ute och fotat hösten och istället för att lägga bilderna i bloggen gjorde jag en sida och länkade till den.
Ha det gott
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

26 september 2008 19:08

Hör du Ruth! Be dom däringa larmfirmorna att sätta ett larm på dej också.... hihi! Då kan dom hålla koll på dej när gubben inte är hemme;)

Kramiz Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
trollpackan

trollpackan

26 september 2008 20:07

Vilken tur att allt gick bra och att det ordnade sig till slut!
kramen

http://trollpackan

 
Cina

Cina

26 september 2008 21:29

Ja jag vet inte vad jag ska skriva här mer än att nu JÄKLAR tar du telefonen med dig när du gör något!
Tur att det gick bra denna gång!
Ha det så gott o VAR RÄDD OM DIG!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
resnärskan på kvällskvisten

resnärskan på kvällskvisten

26 september 2008 21:43

Tack snälla Ruth för tipset ... jag har gjordt det och skall skriva om det i morgondagens blogg. Just nu är resenärska lite fnittrig men glad ...
Ha en bra kväll vännen !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

26 september 2008 22:15

ha ha ha ett sådant elände. Men det blev ju bra till sist i alla fall :)
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

26 september 2008 22:57

Nu får allt frua ta det lite lungt

http://Prilyckans

 
Anki J.

Anki J.

26 september 2008 23:35

Låter som om du har haft en jäkla tur i oturen idag! Usch, kunde slutet illa med spikarna i el-ledningarna!!!!

Lova nu att ta det lugnt i helgen...
Kram

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards