~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Förbannat

Av ~ Ruth ~ - 24 september 2008 22:31

På företaget jag beställde min kamera i från, orderbekräftelsen kom dagen efter beställningen och det stod så här: När beställningen är leveransklar får du ny status och ett mail med paketets kollinummer så du kan följa paketets väg till slutstationen via nätet.


Maila dom i går eftersom leveranstiden inte har hållits, fick svar i dag:

Vi ber om ursäkt för leveransförseningen! Troligtvis så tog den slut under dagen och vi har både inväntat leveransbesked och nya sändningar av den modellen! Men för tillfället så har vi inget leverans datum! Enligt hemsidan så skulle kameran funnits i lager när den beställdes, sådant gör mig fly förbannat. ""Inlägget om beställningen i bloggen""..


Skall kontakta ett annat företag via telefon i morgon där den också skall finnas i lager och då kräver jag ett svar, vill tro det är ett försäljningsknep när det står att den skall finnas i lager. Finns den till 100% så avbeställer jag den andra och köper här.


Förövrigt i dag så har det varit fullt upp. Har reumatisk verk i mina fingrar och leder, så nu är fingrarna som pinnar och lederna är svällda och ömma.

Hade beslutat mig för att inte sätta upp mina kopparsaker tillbaka på väggar och uppe på köksskåpen, (mest för att dom måste putsas, men nu är det gjort vilket tog timmar i anspråk). Nu blir det lugnt i några dagar tills lederna mår bra igen, skulle inte kunna vrida en trasa en gång som det nu är.


Inte har jag hunnit med mina bloggvänner heller, skall göra en snabbis nu, får se hur långt jag hinner innan sängdax.

 
 
"Bettan"

"Bettan"

24 september 2008 22:54

Men fy sjutton.... Rysligt dålig stil på detta företaget som du har beställt den ifrån. Hoppas att du snart ska ha fått en ny kamera. Å när man väntar på ngt gott kan man ju inte vänta för länge ;)

Får hålla tummarna hårt att den är förbaskat bra i gengäld för din väntan.
Kram Bettan
ps. vila nu dina fingarar, å slit inte ut dem med alla oss bloggisar. ;) ds

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

24 september 2008 23:26

Vad tråkigt när dom inte kan hålla vad dom lovar. Förstår att du är besviken. Hoppas du får napp i morgon.
Kramiz

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

24 september 2008 23:48

Näe vad trist! Trodde du hade fullt upp nu med att fotografera. Hoppas du får tag i din kamera snart.

Kram Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Marianne

Marianne

25 september 2008 00:47

Nackdelen med att beställa hem saker man vill ha är att de sällan levereras som utlovat och ibland så håller inte varan den kvalité som utlovats. Dålig stil av företaget som hade saldo på nätet när du beställde.

Lycka till med det andra företaget, jag hoppas att du snart ska ha kameran i dina händer.
Ta det lugnt och vila dig nu. Och glöm inte bort att se om dina värkande händer och fingrar. Prova med ett par droppar olivolja i händerna och massera in det ett par gånger om dagen. Det brukar lindra stelhet och få ner svullnaden.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

25 september 2008 07:10

Men det var val F*N skall du råka ut för samma som jag gjorde när jag beställde min.
Man blir ju bara galen på detta strul.
Förstår precis hur du känner.
Men ring du det andra företaget idag.

Nu får du allt vara rädd om dina händer o sluta feja så mycket! På med ett par pulsvärmare som värmer dina små fingrar o händer!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

25 september 2008 09:03

Vad tråkigt när man blir lurad på konfekten, önaskar dig lycka till på det andra stället
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

25 september 2008 10:10

Nä men så tråkigt att det skulle strula så där...Kontakta du det andra företaget tycker jag.
Så jobbigt med reumatisk värk. Håll dig varm om händerna.
Kramiz

http://www.birgittasplace.com

 
Gerty

Gerty

25 september 2008 10:17

Hoppas att du får svar om kameran idag så får du ta det lungt idag har du svårt att sitta still får du slå en plingeling så får vi ta 1tim i luren

http://Prilyckans

 
agge

agge

25 september 2008 10:24

nej, vad tråkigt med din kamera. Så jäkla arg man blir, man känner sig verkligen dragen vid näsan. Jag skulle avbeställa direkt om jag var du . Lycka till med köpet på det andra stället.

Vila dina händer nu så mycket du bara kan. Hoppas att du snart känner dig bättre.
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

25 september 2008 10:25

Fy for sånne som ikke holder hva de lover,en skulle boikotte sånne så kanskje de lærte en gang for alle.
Fingrene dine hørtes ikke gode ut nei,reumatisk verk har aldri vært godt.Skyll de i så varmt vatten som du klarer,det lindrer litt..er du av de som ikke varme hjelper på kan du prøve med isposer,det hjelper på meg.Ellers er zoon på tube ganske så bra.Men stort sett er det bare tiden som hjelper,det blir bedre dag for dag. God bedring til en god venn.
Klem.

http://skriverier.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

25 september 2008 12:09

Tråkigt när man beställer saker och det sen inte finns i lager, men som sagt, det finns ju andra ställen att handla på.

Ha en bra dag och var rädd om dina leder!

http://violett.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

25 september 2008 12:10

Va´fräckt av dem att lova sånt de inte kan hålla. De flesta företag har ju inte så stora lager utan beställer hem vid efterfrågan av kund. Usch, vad förbannad du skall va. Men avbeställ först innan du beställer på annat ställe annars kan det gå för dig som för en bekant jag har. Det blev dubbelt upp för det första företaget godtog inte avbeställan.
Kram på dig nu skall resenärska fortsätta göra nytta.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

25 september 2008 19:02

Vad hände ?????? kommentaren bara försvann ang . kameran!
kram iaf.

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards