~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

SKÅL mina vänner :-)

Av ~ Ruth ~ - 24 september 2008 00:22

Vill visa upp en fin skål som jag köpte för 10 kr. på Röda Korset i går, står några Kinesiska tecken i botten. Tyckte den var så fin, kanske ha den som godis skål, men då syns inte det vackra i botten,inte vet jag, var bara tvungen att köpa den. Köpte även en köksgardin med färg, tror den blir fin mot den vita väggen. Var även på konditoriet och köpte mig 2 olika Wienerbröd, som jag stoppade i mig direkt jag kom innanför min dörr, sååå goda, 1 med sylt och den andra mandelmassa och kanel, den sista var godast, men nyttigt näää. Tyckte jag hade förtjänat det när jag känner mig så mörbultat i hela överbenet (inte bara låren utan runt om)  går som jag har skitit på mig när jag har suttit en stund. Gräsklippet av båda gräsmattorna med en ej självgående tung gräsklippare och alla krumbukter och vridningar på trappstegen är den bidragande orsaken. I dag blir det att putsa koppar och få upp lite på väggarna, sedan får jag se vad det blir.


 
 
lillis

lillis

24 september 2008 07:44

Oj, vilken vacker skål.Vad gott med winerbröd
man ska äta och njuta.Jag har aldrig ätit mycket godis men det göra jag nu sen jag slutat att röka
Ha en fin dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

24 september 2008 08:03

Oj vilken söt skål du hittade. Den gillade jag verkligen.
Winerbröd är gott, men jag gillar inte madelmassa så det hoppar jag över.
Säger som Lillis .....ät o njut!

Ha en fin dag!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

24 september 2008 09:06

Den skålen var skikkelig fin,hvilket varp du har gjort:)
Er så mange loppis rundt her men har liksom ikke helt fått rota meg på sånt enda..burde gå,ser jo hvor mange fynd du får tak i:))
Wienerbrød er smaskins,synd det ikke kan etes i store mengder for meg..men smake er lov:P
Ha en fin dag Ruth..her ligger tåka (dimman) tett men jeg skal møte syjuntan:o)
Klemmer.

http://skriverier.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

24 september 2008 10:18

Wienerbrön ä jättenyttigt -för fettcellerna, hihi. Går du SÅ...redan! Hur sa dä bli mä tia;) Du får prova mä koltabletter, dä stoppar upp at;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

24 september 2008 10:47

Vacker skål, tio kronor är ju som att få den till skänks.
Wienerbröd är smaskens, men mycket kalorier!

http://violett.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

24 september 2008 11:57

Vilken fin skål, grattis!
Inte konstigt att Du inte sover......jobbar och sliter, svarar till alla bloggare, cyklar med Berta, målar etc......
Nu får Du lugna ner Dig, faktiskt! Av omtanke! Det räcker att klippa gräset och cykla! Hör Du! och....äta wienerbröd.
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna med matte

Cavvetjejerna med matte

24 september 2008 13:20

Väldigt söt skål du hittat. Ser ut att vara i fint skick.
Wienerbröd är väldigt gott. Men Ruth ;-) åt du två...? På en gång!!! Hihi...
Säger som Maki... ta det vackert, så du inte stupar av trötthet :-)
Kram på dig

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

24 september 2008 14:22

Vad vacker! Förstår att du ville ha den;)
Klippa gräset kan vara jobbigt, vi har så stort och flera ställen så vi har en åkgräsklippare annars skulle det inte funka.
kramen

http://trollpackan

 
Frump

Frump

24 september 2008 17:32

Vilken fin skål, tycker absolut att du ska använda den ofta, så du kan njuta av ditt fina inköp!
Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
agge

agge

24 september 2008 17:42

Den var jättesöt den där skålen och bara 10 kronor, det var billigt...passar ypperligt för att ha godis i.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
medresenärska

medresenärska

24 september 2008 19:26

Go´kväll Ruth. Oj, vilken fin skål det är ju rena fyndet. Den tycker jag du skall ha som den är utan karameller i. Den är ju så otroligt vacker.

Hoppas du hars hunnit med allt som du räknat upp nu så att du får en lugn stund och kan vila din kropp.
Ha en bra kväll !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 september 2008 22:33

Helt rätt Ruth… ät det som du tycker är gott och är sugen på. Att ha dåligt samvete för att man unnar sig en godbit eller två emellanåt eller ofta, är att missunna sig själv lite guldkant på tillvaron.
En söt skål. Det ser ut som en risskål, men det kan ju även vara ngt annat den är ämnad för.
Roligt att kunna göra lite fynd ibland.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards