~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Mera klipp...

Av ~ Ruth ~ - 21 september 2008 18:25

Nu har jag varit med Berta och köpt bensin till klipparen, men inte hjälpte det att få igång den gamla hurken. Fick ta den andra utan uppsamlare, det går bra det med, den är alltid pålitlig. Gick bättre att klippa i em. då var temperaturen mera gynnsam 16* , trött blev jag men svetten sipprade inte så förbaskat. Tog med mig kameran och tog några bilder när jag var i väg och handlade. Bilden ovan är från min trädgård "Kärleksört" den har äntligen slagit ut i full färg nu, riktigt senfärdig. Så många humlor, bin och små skalbaggar det var på den, dessa blommor var nog kalas.    Den här bilden tog jag från bron på väg hem, lugnt vatten och rofyllt.  Måste också visa lite höstfärger, men alla bladväxter har inte börjat gulna ännu, men dessa gul/orange färgade klasararna är vackra och mat för fåglar.


Det var denna dag, nu skall jag göra mig lite mat, magen skriker. Sedan så skall jag kolla om det är något sevärt på burken som kan roa mig, men tror knappast det.

Ha en riktig mysig och skön kväll i soffan, lite godis är alltid gott !

 
 
Cina

Cina

21 september 2008 18:49

Ohhh vilka underbart vackra bilder du satt ut! Ohhh vad jag gillar din "kärleksört" kanon fin var den!

Det är ju "Ensam mamma söker" ikväll det skall du väl kanske se!!!!????

Kramen

http://www.heavenladyn.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

21 september 2008 19:11

Fina foton. Och jag förmodar att den gamla kameran varit i bruk idag.
Kärleksörten lyser upp då de flesta andra blommor gett upp för säsongen.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 september 2008 19:45

Vilka fina kort du har tagit,kärleksörten är väldigt vacker
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

21 september 2008 20:13

Vilka vackra kort du har tagit... Är det med din nya kamera?

//C&L

http://latte

 
Birgitta

Birgitta

21 september 2008 21:00

Vilka vackra bilder du tagit! Ser nästan ut som sommar hos er! Så trevligt med alla humlorna också. Våra gräsklippare har gått i ide ;)

http://www.birgittasplace.com

 
Monica

Monica

21 september 2008 21:32

Vilka fina kort du tagit och vad din kärleksört är fin, våra är inte så mycket färg på än bara så man kan ana att dom ska blir röda

http://violett.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

21 september 2008 21:34

Wow så nydelige bilder."kärleksörten" din er bare helt topp,tenk at de kan være så flotte langt ut i september:))
Ha en riktig fin kveld,håper du fant noe severdig på tv.
Klem.

http://skriverier.bloggagratis.se

 
medresenärska

medresenärska

22 september 2008 08:51

Det var väl gott att du fick gräsmattorna klippta. Nu har du gjort ett bra arbete i ditt anletes svett. Vad skall du ta dig för nu kära Ruth för inte tänker du väl rulla tummarna. Ser fram emot att läsa om nästa projekt.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

22 september 2008 10:18

Måste bara säga...Tack så mycket för så snälla ord om min hemsida :)
Kramiz

http://www.birgittasplace.com

 
Corina

Corina

22 september 2008 10:25

Kärleksörten är verkligen fin när det blommar ! En tacksam växt!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

22 september 2008 10:54

Synd att skogsfruas kärleksört försvann*. Den torkade nog bort där i stenpartiet där vi trodde den skulle trivas. Får nog skaffa en ny till våren, för humlornas skull inte minst. Gött för dom att kunna ladda ner inför vintern (eller hur nu humlor gör*)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

22 september 2008 12:14

Instämmer med föregående skrivare... Särskilt kortet på kärleksörten var häftig med alla mumlor! En så´n växt hade jag i kruka på balkongen förut - växte som ogräs i flera år - tills jag lessnade på den. Vill man inte gynna trädgårdsföretagen, kan man lätt få den att växa genom att klippa av några själkar på våren, sätta dom i vatten och sen planta.
Ha det gott i höstsolen!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards