~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 9 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 9 september 2008 08:51

En fråga till er som kan, bilden ovan är det Fläder-bär ?


Ett tillägg till gårdagens inlägg.Den enda diplomerade vårdhunden i Sverige finns i dag på Årstagården i Uppsala. Maria Boivie och boxern Bosse har en 50-procentig tjänst där.


I går em fick jag sitta på en stol och ojja mig och förflyttade mig med kryckor. Har en svaghet av något slag i min högra fot, så här rejält som det slog till i går har det gjort bara 6-7 gånger på 20 år. Får ont uppe på foten mot högersidan. Den senaste tiden så har det börjat knäppa i foten nefter att jag har gått ner och uppför en trappa och det hös högt, men i går em stegrades det. Började få ont och det går mot hälen och tårna, foten ändrar färg mot svagt blått och sväller, kan inte nudda den. Förstod att klockan var slagen och plockade fram kryckorna. Satte foten i riktigt varmt vatten och masserade den lätt och hoppades det skulle släppa, men nope. Smörjde Zon på foten som är för smärta i muskler och leder, men det lindrade föga. Det mystiska är att när jag lägger mig för natten och tar ett par starka värktabletter innan, så är den djävulska smärtan och blåtonen borta på morgonen när jag vaknar.


I dag är jag bara lätt öm i foten, men försöker förflytta mig med kryckorna för att vila foten. Inbillar mig att det är en muskelknut som jäklas i foten och när kroppen slappnar av så släpper den.  Blir ofta små öm i foten någon gång i veckan, men det går över när jag masserar på det onda några gånger, men så inte i går. Så i går blev det att sitta vid datorn för det mesta med foten på en fotpall med en dunkudde.


Det är konstigt, hundarna förstår så väl att jag inte är ok, dom är så snälla och sköter sig exemplariskt till 100% och väntar ut mig, mina gullungar ni är så rara och förstår så väl nar matte inte är bra. I kväll ställer bort kryckorna till nästa gång, för det slår till igen när jag minst anar. Skall bli intressant att se om det som har knäppandet i foten blir borta nu efter detta, hoppas det. Vill inte att någon tycker synd om mig för det har jag gjort tillräckligt mycket själv, och nu skrattar jag igen. Ville bara berätta hur min fot så totalt kan flippa ur.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards