~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 7 september 2008 15:44

var ett program som gick på TVn för ett antal år sedan. Skönt med en söndag för då kan man känna sig lat utan att få ett dårligt samvete, bara göra det som faller en in för stunden. Ja vad skall falla mig in alla dessa stundtimmar denna dag ? en mycket bra fråga, det får dagen visa. Har inte varit så aktiv denna helg på bloggen, har helt enkelt inte haft tid ock ork, har haft så mycket att stå i med på fleras hemsidor som jag sköter, så även i dag. Uppdateringar med bilder, grafik mm. det har tagit varje ledig stund. Kvällen har jag tillbringat till att hälsa på er, det vill jag inte missa, vad jag sedan skrev i kommentarerna i natt undrar jag, för jag var så trött och snurrig i huvudet "Ler", det blev säkert inget vettigt. Tror jag skall gå ut och klippa gräset på hundsidan, hoppas det har torkat upp såpass efter nattens regn, men det har inte varit direkt någon sol i dag. Höstfärgerna breder ut sig mera i träden för varje dag nu. Mina vinrankor har blivit höga i sommar, 1 fjuttig klase blir det om den nu kan bli mogen någon gång, är tveksam till det, men får hoppas på en bättre skörd nästa år, kanske jag byter ut den ena rankan mot en sådan sort som Cina har, dom ser ju bara för härliga ut.


Som många andra så lider jag av bloggtorka för tillfället, men hoppas på lite annorlunda inlägg framöver när jag har torkat färdig. Just nu orkar jag inte vara rolig, men jag saknar inte humor för det :D

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Fortsättning på dagen kl. 18:11

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nu ser jag ut som en kokt kräfta, rödmosig i nyllet och svetten rinner. Har nu klippt gräset på hela tomten, det tar tid, speciellt när krafterna börja sina totalt, så den sista ½ timman gick på bara viljan, för orken hade ebbat ut, ville ju göra klart. Mycket mossa på den stora gräsmattan, fuktigt i gräset och gräsklipparen är inte självgående. Det här får jag lida pin för, men oj vilken motion jag har fått i dag, något positivt i allt slit. Nu skall hundarna få mat och sedan i duschen, kliar som skammen i hårbotten av svett. Hälsar på er senare i kväll, när jag är redo !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards