~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 5 september 2008 10:04

Vaknade i morse till störtregn, fy vad det vräkte ner, skall det bli  sådant väder i dag också, inget upplyftande. Tur man har tak över huvudet och inte är uteliggare, fy 17 vad hemskt dessa har det nu och framöver tills nästa sommar. Fruktansvärt att det skall vara så här i Sverige och dom är många. Ja, ja, som enskild person kan man inte rädda botten- skiktet från nöd och lidande.


När jag var till ICA närbutik i går så kikade jag efter en sådan "Hildur" dammhandske (inte dam handske) som Medresenärskan har köpt sig och rosar så varmt, men si där hittade jag ingen, får nog vänta tills jag kommer på den stora ICA affären, måste ju testa denna hjälpreda. Vi peppar varandra när vi gör smarta inköp i vardagen, snart rusar flera iväg och köper samma sak, kul...


Själv så har jag nu ätit (peppad av Margus) Rosenrot i 5 dagar, tyckes känna mig lite piggare om det inte är tron bara ? Kanske för tidligt att göra ett uttalande om effekten. 2 klara förbättringar som gynnar mig är att jag går inte och är småhungrig och sugen hela tiden, kommer inte ihåg om denna effekten var med i beskrivningen av Rosenrot. Den har minskat min hungerkänsla och det gläder mig oerhört. Sedan kunde det vara svårt med insomnandet för några. Jag som normalt är en nattuggla och aldrig kommer i säng fören 1-½ 2 på natten, har nu blivit riktig sömnig vid 11 tiden och kommer i säng tidligare, somnar kvickt och sover skönt utan att vakna på hela natten.


Det var första fm. rapporten, vad det blir i dag vet jag inte, tar varje dag som den kommer. Hoppas att någon har sol och vackert väder i dag och kan vistas ute kanske med en skön promenad, med eller utan stavar.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards