~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 4 september 2008 12:50

efter min ilska i förra inlägget. Missa inte reprisen på den dokumentären och döm själva ! Efter att förra inlägg skrevs så förtärde jag min frukost som i dag bestod av en ostmacka med paprika och körsbärstomat (egen odlad) och en tallrik med havregrynsgröt med hemkokt Jordgubbs sylt, så nu är jag mätt och belåten och står mig länge. 


Sedan tog mina steg mig till brevlådan och där låg min vinst från Monica som hon lottade ut. "Oriflame ögon gel" som skall ta bort påsar över och under ögonen. Har du ingen kräm som även tar bort påsar och veck på övriga kroppsdelar också :D jordens dragningskraft har börjat visa sig på mina olika kroppsdelar sedan en tid tillbaka. Med Oriflames skulle jag snart vara tillbaka till ungdomens dagar då huden var slät och fin, tror inget är omöjligt för Oriflames fiffighet.


Ni som inte har provat dessa produkter kontakta Monica, men vet inte om hon säljer och skickar ut via post, lite svårt via datorn. Alla har ju inte den turen att få prova gratis och råkar vara den enda tävlande och blev därmed vinnaren :-) Så glad, så glad blev jag !


1000 tack Monica för denna lilla burken som jag skall testa på mina påsar, (inte dom som ligger i min kökslåda, utan dom som är under mina ögon:-)


Ha en fortsatt bra dag !

Av ~ Ruth ~ - 4 september 2008 10:10

I går var det regn från och till hela dagen, så även i natt. Ser ut som att denna dag skall bli på samma set, grått och trist. Tror det är första sommaren som vi inte har fått åska över oss, är så glad för det, den har mullrat omkring här i fjärran, så också i gårkväll, blixtrade rejält mot Landvetter så jag drog ut kontakter inför natten, men vi blev skonade som vanligt. Känner mig piggare i dag så tanta är nog snart helt återställt.


Tittade på "Uppdrag granskning" i gårkväll, det var ett vidrigt program hur det Svenska rättsväsendet sköter brottsligheten, folk tvingas flytta från hus och hem på grund av en familj som är Romer, boende i Haparanda kommun. Mycket grova misshandelfall och även mord, men dessa sjuka hjärnor får stanna, grannar måste sälja och flytta, tror det är rädsla som gör att myndigheterna inte vågar agera som dom ska i denna lilla byn, med rädsla för att själva blir utsatta för våld. Blir så himla förbannat. Sällan dessa Romer blir dömda, det står ord mot ord enl. polisen på orten. Många incidenter var filmade och grannarna intervjuade. Har du möjlighet så se reprisen på SVT1 6/9 kl. 13.00, eller på SVT's hemsidas repris.


Nästa onsdag så handlar det om "Självmords supporterna" tror att denna sida på nätet kommer upp (HÄR)  flera har försökt få bort denna sida på nätet, men den anses inte olaglig, kolla själv du blir mörkrädd. Uppdrag granskning är ett bra program som gör att jag missar "Idol 2008" på en annan kanal, men får titta på reprisen på SVT's hemsida.


Mitt första inlägg handlar i dag om min TV upprördhet över Svenska myndigheters flathet och folks förtvivlan, sådant berör mig djupt.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards