~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 september 2008

Av ~ Ruth ~ - 3 september 2008 11:24

Vaknade i morse av en blå himmel och solsken 23*, nu blåser det som skammen och moln börjar komma allt tätare på himmeln, skall bli regn sa dom på radion. Har sovit underbart med regnet smattrande på rutan, riktigt sövande. Känner mig lite piggare i dag, får se hur det blir utöver dagen. Jag och Berta (min cykel) skall till ICA (om vädret håller)och hämta 3 burkar "Rosenrot" 270 tabletter som jag har beställt på nätet, dom är så himla dyra på Hälsokost affären. Köpte min första testkur där och har nu ätit det i  några dagar. Vad är då dessa bra för ? jo, nu skall ni höra upp, så här är det:



- Ökar orken och vår fysiska förmåga
- Skyddar våra celler mot stress
- Förbättrar vårt humör
- Ökar vår mentala förmåga (bättre koncentration)
- Skyddar och kurerar olika typer av stressrelaterade sjukdomar
- Ger en ökad östrogen aktivitet och ökad fertilitet

Vid stress: Skyddar och hjälper kroppens celler. Genom att öka ATP (kroppens viktigaste energikälla) får muskler, organ och hjärna mer med energi.

Effekt: Sover bättre, humöret blir jämnare, får mer energi och blir piggare. Dessutom normaliseras hjärtrytmen och blodtrycket.


Vid mentalt krävande arbete: Rosenroten har en normaliserande inverkan på hjärnans signalsubstanser.

Effekt: minnet förbättras och koncentrationen skärps, oro och ångest minskar, motivationen ökar vid depression, hypokondriska tillstånd mildras.


Fysiskt krävande arbete: Rosenroten ökar energiupptaget i cellen som omvandlar det till ATP, musklernas viktigaste energikälla. Samordningen mellan nervcellerna i hjärnan ökar dels för att de får energi, dels för att signalsubstanserna normaliseras.

Effekt: muskelkapaciteten ökar, koordinationen förbättras och blodtryck och hjärtfrekvens normaliseras. Kroppens återhämtning efter en tung fysisk aktivitet förbättras.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det är flera på nätet som har börjat med Rosenrot, berätta hur just du upplever din situation i dag gemfört med innan du startade, kul att få höra andras åsikter och erfarenheter !


Har sökt och kollat priser från olika företag, Här valde jag att köpa mina.



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards