~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 29 augusti 2008 17:11


En bild när jag var si så där 18 år, på den tiden var jag smal och åt på sin höjd några Marie Kex i godis väg och vikten höll sig mellan 50 - 53 kg. Det var svunna tider det, på bilden var jag gravid i 4:e månaden med dottern Susanne. Kolla min häftiga soldräkt, den var gul och vit rutig "Ler" På den tiden bodde jag på Grycksbo i Dalarna och jobbade på Grycksbo pappersbruk, min livspartner låg då i lumpen i Falun. Så Grycksbo vistelsen varade ett år, Susanne var 2 månader när vi flyttade hem till min mans föräldrar i Forshyttan i Värmland. Svärmor var Konsumföreståndare där, affären lades ner och sedan köpte min svärmor och svärfar affären och drev den vidare i privat regi under namnet "Bäck's livs" i en del år. Jag skötte hushållet, städade, tvättade och lagade mat. Min man fick jobb på Volvo i Göteborg så efter ett år så kunde vi köpa en HSB lägenhet, en 2:a ( kr: 6.000:- ) och lyckan var stor när vi flyttade till eget, då var även barn nummer 2 född. Bytte upp oss snart till en 3:a. då var son nr2 och det sista barnet född, så lägenheten blev snart för liten den också. Sålde HSB lägenheten för att få loss pengarna, mellanlandade ett år på Vårväderstorget  i GBG. Efter ett år så hittade vi ett fint och stort radhus i Lerum, trivdes väldigt gott, men ett fristående hus var drömmen, det fick vi efter flera år och bor där fortfarande. Det blev lite om min boendevandring genom livet, nästa flytt blir nog ålderdomshemmet :-)


Av ~ Ruth ~ - 29 augusti 2008 08:45

Har städat och tvättat. Har suttit vid symaskinen och försökt att öka midjemåttet på 2 par byxor som jag förra hösten sydde in, inget trevligt jobb vill jag lova. Ingen ide att köpa nytt som passar, bättre att köpa en storlek större så man har ett par cm. att bolla fram och tillbaka med, går alltid upp och ner som en jojo, skitt och pannkaka. Skall bara köpa mig ett par byxor inför hösten och vintern, och då med resår i midjan. Inte kul att handla när jag går upp och ner från en trappa hela tiden, hoppas jag skulle kunna klara att lägga ner stegen och aldrig behöva sätta min fot på fotstegen igen. Kan bekänna att jag har gått upp drygt 5 kg i sommar helt vidrigt, skäms, men nu har jag fått biktat mig. Så nu sitter jag i rävsaxen igen och får kämpa. Choklad med nötter har varit min stora passion hela sommaren och är det fortfarande, är jag och Berta på torget så blir det ett rån med 2 stora kulor Dajmglass, 2-3 ggr per vecka. Nu får jag sätta på nödbromsen igen och kämpa, orkar inte sitta vid symaskinen och sy in, sy ut, sy in, sy ut, fy för den lede och fy för mig, skäll på mig för det är befogat och jag tar det !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards