~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 28 augusti 2008 09:24


Har fått min första höstgåva av Corina, tack vännen den är vacker !

Gårdagen var en dag då det regnade stort sett hela dagen, fick bege mig ut med min "Berta-cykel" 2 gånger när regnet vräkte ner för fullt. Väl hemkommen från mataffären 1:a vändan och plockade upp varorna så hade jag glömt kaffefilter, jädrans, fick bege mig i väg en gång till. Hade regnjacka men där nedanför var det plaskvått enda ut på tåspetsarna. Sitter nu och nyser lite från och till, skall väl tåla att bli lite blöt utan att dra på mig en förkylning eller ? hoppas det är något tillfälligt. Är ju så himla sällan sjuk, så det är nog inbillning.  Min kära make är åter i Värmland sedan några dagar tillbaka, när han ringde i gårkväll så var jobbet i våran kammare klart, väggar tak och golv. Målad brädvägg i ljus grått, försöker att få ett gammalt stuk på det hela, huset är ju 108 år gammalt och då skal det inte vara som dagens invändigt heller. Det tar tid när han gör allt själv, men som jag förut har skrivit så är han noggrann och duktig på allting inom alla områden.


Från det ena till det 3:e så är min ring fortfarande borta, säkert så ligger den på ett säkert ställe välbevarat, min stora tomatplanta kanske har den i sitt rikliga bladverk, den står ju inte så långt undan fallet, kan inte ruska om den heller får där är det många tomater som håller på att bli röda. Så länge jag inte ger upp, har jag inte förlorat hoppet !


Tänkte lägga in det här inlägget innan jag stängde burken för natten, men blogga strulade "Sidan kan inte visas", mycket strul där igen nu, kanske håller dom på att förändrar så vi får några av våra krav tillgodosedda, men det är väl bara ett önsketänkande :-(

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards