~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 21 augusti 2008 21:43


Fyndade i dag tycker jag trallala. Var en sväng ner till torget i dag och kikade in på Röda korsets loppis, hittade denna söta (antika ?) lilla vas, skall stå i mitt köksfönster med mina pennor i, dom ligger och dräller lite varstans annars.

Pris kr: 5.00 alltså ett fynd, (så jag fyndade :-])

Av ~ Ruth ~ - 21 augusti 2008 14:21

Så här såg morgonstunden ut bredvid mig i morse, när jag satt vid datorn med kaffet och Aftonbladet. Var bara tvungen att ta en bild :D. 6 hundar i en liten säng, på, över och under varandra, det är flock-kärlek, och så härligt att se. Mammas små älsklingar som i alla lägen samsas, aldrig gruff och bråk. Pojken Barro är fortfarande hos vår son Jerry med familj och tampas med Cavalierpojken Cero, får nog stanna där så länge dom vill ha han kvar. Hade han varit hemma skullen han också legat där "Ler". 


En riktigt gråtrist dag, men än så länge inget regn, väldigt höstlikt, bara dom röd/gula bladen saknas i träden, men 20* visar termometern så kyligt är det inte, bara gråmulet och trist. Sitter nu och stickar några varv och lyssnar på OS och spjutkastning, ja det blandas med olika grenar, kul att lyssna på radion och man kan röra sig fritt och ändå följa med en smula med ett ½ öra :-)


Har plockat och rensat visset i mina rabatter i dag, dom är inte så vackra nu, med några dagars sol så tror jag dom trivs bättre igen, dom brukar ju repa sig snabbt. 


Kan bjuda mina Bloggvänner på plättar och hemkokt jordgubbs sylt + vispgrädde i dag, kaffet är ju självskrivet med eller utan mjölk och socker.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards