~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 5 augusti 2008 13:46

Fortfarande uppehåll, men tjocka grå moln när jag tittar upp på himmeln. Har varit ut och slagit ner ett par kg. med plommon, fortfarande en god del kvar. Inte så mycket getingar i trädet och på altanen i dag, beror nog på vädret. Klippte väl ett 60 tal mördarsniglar i gårkväll, nu kryper dom fram när det regnar och blir fuktigt. En del är 10 cm långa, slemmiga och vidriga. Får man detta slemmet på fingrarna så går det inte att skrubba bort det, testade även med aceton, men det blev fortfarande kvar slibb.


Min man är otroligt kunnig (skryter med all rätt). Våran värmepanna för bergvärmen slocknade i söndags, han lokaliserade felet, har på förmiddagen varit i Borås och hämtat en ny pump och har bytt en säkring som gick, så nu går den igen. Samma fel var det för drygt 1 ½ år sedan, (min man var inte hemma då heller) då jag fick hem en reparatör. En ½ dag tog det innan felet lokaliserades och kalaset gick på 4.800:- så nu på morgonen har vi tjänat stora pengar. Nu skall han till IKEA och köpa garderober och klickgolv till våran kammare i  stugan, skall bli roligt att komma upp och inspektera allt det nya.

Av ~ Ruth ~ - 5 augusti 2008 09:03

Inte så mycket att skriva om ännu, hjärnverksamheten är fortfarande i dvala efter att jag hade så svårt för att somna i natt, kl. var drygt 3.


Min man hade även lite ledigt när han var i Värmland, här är han ute med racerbåten på Höljessjön i solskenet. En del fisk fångades också in, så endera dagen blir det stekt öring som får puttra i gräddfil och gräslök samt potatis där till (inte nävgröt som vi så ofta har till fisken, då skall fisken vara kokt.) Åter fick jag en otrevlig kommentar till mitt förra inlägg som var sjukligt, antingen var det en utlänning  eller en 7 åring, för den som skrev fick inte ett enda ord rättstavat. Tror det är någon som har satt i system att skriva sjuka kommentarer i bloggarna, naturligtvis blev det raderat. Hoppas att den personen inte återkommer på ett tag. Nu har det regnat oavbrutet sedan i söndags em. inte en minuts uppehåll och termometern har legat på 14* rena höstvädret, men kommer väl att bli bättre framöver får vi hoppas. Nu är det en liten lucka utan regn, men det duggar svagt 13,7*

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards