~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2008 12:43

 

I dag är det ett rejält regn-busväder och 15*, kan komma upp till 70 mm tills i morgon, hoppas Skåneland far ta del av alla dessa droppar, för där behövs det regna har jag hört. Vindar i kväll upp i mot 20-22 sekundmeter, burrr, det är väl inte höst och höststormar redan ?


I dag kommer den hem som alltid är i farten "min make". Jag har varit ensam i många veckor i sommar. Är van vid det eftersom han har ständiga jobb på det gamla huset vi har i Värmland, och det blir klart bit för bit. I sommar har hela vardagsrummet fått ett stort lyft, en mur har rivits och den återstående muren har rappats och fått grått skiffer, 3 väggar har fått brädväggar som har målats och den 4:e blev en timmervägg.


Sedan är han en hustomte för alla pensionärer som bor där uppe. Murar, drar el, spikar och lagar, fixar gräsklippare som lagt av eller bråkar och inte vill, bilar repareras, skrapar järnräcken och trappräcken och målar, spacklar väggar för ommålning (måla får andra göra) och mycket annat, så han skulle behövas där i månader. Det är också en orsak att det som skall göras på våran stuga tar extra lång tid, men han hjälper så gärna andra där uppe.


Eftersom jag oftast är kvar här hemma på sommaren så strosar jag och hundarna för oss själva och sköter hem blommor och gräsklipp, det går så bra så och vi reder oss väldigt bra själva. Men i söndags så strejkade pannan, vet inte om det har varit någon åsk smäll på natten som har ställt till det. Det är ju så mycket elektronik nu för tiden som är känslig för åska, det regnade kraftigt på natten så det är inte omöjligt, jag vaknar inte av åska då är jag som en klubbad säl. Så nu finns det inget varmvatten i kranen, vi har bergvärme sedan 6 år tillbaka, och den har aldrig strulat, men någon gång skall det väl ske. Vi har ju vatten i kranen som kan värmas för behov. Så nu är det bra att han kommer hem och fixar pannan.


Det blev ett längre inlägg en vad jag trodde, heder till dig om du orkade läsa till slutet. Jag bjuder på en fika om du stannar en stund till, en fralla med egenodlad tomat och skinka och en kopp kaffe, om det skulle smaka i detta ruskvädret, glöm inte paraply med dig när du är ute på språng i dag!

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2008 01:06

Nu skall jag sova, bara jag inte får mardrömmar, har tittat på TV 4+ hela kvällen först det "Okända" (paus för film) sedan "Hemsökta hus", har precis tittat färdigt. Skall nu gå upp och sova själv på 2:a våningen, burrr, ryser. Blir nog att dra filten över huvudet och ligga och lyssna efter ljud. När jag väl somnar så blir det väl ruskiga drömmar. Har på känn att ingen lugn natt väntar mig. Skall inte se sådant innan sovdags, vet det. Kom att tänka på ett inlägg som jag skrev den 13 augusti förra året, rysligt och ruskigt kommer fram i mitt minne !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards