~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av ~ Ruth ~ - 3 augusti 2008 17:12

Så skönt vädret är nu, både jag och hundarna trivs, strömförbrukningen minskar och Nowah slipper svalka sig i kylskåpet :D Kraftiga regnskurar varvat med solstrålar. Lättare för många att återgå till jobbet i morgon när solen inte gassar så. Många arbetsplatser har en olidlig värme hörde jag på radion. Det svåraste är nog tanken på att det är 1 år till nästa semester. Trösta dig med 1 år går så himla snabbt, plötsligt så är du pensionär då blir du hemma varje dag och många längtar då tillbaka till det jobbet man lämnade. Ja ett liv är förunderligt och så snabbt det går, att det går i repris tror jag föga, är det förbrukat så är det. Nu bär det i väg med "Berta" till affären för att köpa mjölk till kaffet och något enkelt till middagsmat ja livet går ideligen som i en cirkel.

Av ~ Ruth ~ - 3 augusti 2008 00:25

Skördade min första tomat i går, så himla god. Nu kommer det allt flera, men dom flesta har inte växt till sig ännu och det är långt kvar, så det blir att skörda i många dagar/veckor framöver, det är bra. Det är något speciellt när man kan skörda eget. Tycker dom smakar mycket godare en köpta, och inga bekämpningsmedel, jag odlar ekologiskt och känner mig riktigt stolt och mallig, hahaha. Det blev en macka med torkat hjortkött, tomat, keso och klippt gräslök (egen)  och en tallrik med plommonkräm med mjölk (själv producerat), njöt i fulla drag, brödet var köpt :-(  Kanske baka några egna brödkakor och stoppa i frysboxen, inget är som hembakat. Har varit väldigt slö på att baka den senaste tiden eftersom det bara är jag här i huset som äter mjukt bröd, Arne äter bara Husmans knäcke, har gjort så i ett par år nu. Jag tycker inte det mättar något i min mage, nej grovt mjukt skall det vara.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards